۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
۷۸ هزار مسافر اربعین از پایانه مرزی باشماق عبور کردند
مدیر پایانه مرزی باشماق:

۷۸ هزار مسافر اربعین از پایانه مرزی باشماق عبور کردند

مدیر پایانه مرزی باشماق از تردد ۷۸ هزار و ۱۰۵ مسافر اربعین از پایانه مرزی باشماق در استان کردستان طی ۱۳ روز گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عبدالملکی مدیر پایانه باشماق، تردد در این پایانه را برای ایام اربعین(۳۱ مرداد تا پایان یکشنبه ۱۲ شهریورماه) تشریح کرد و گفت: در مجموع ۷۸ هزار و ۱۰۵ نفر از پایانه مرزی باشماق در استان کردستان عبور کردند که از این تعداد مسافر، تعداد ۴۵ هزار و ۸۵۹ زائر از مرز خارج شدند و تعداد ۳۲ هزار و ۲۴۶ نفر از مرز باشماق وارد کشور شدند.

مدیر پایانه مرزی باشماق در استان کردستان گفت: میزان تردد در مرز باشماق برای روز یکشنبه ۱۲ شهریور، ۳ هزار و ۳۵ مسافر از مرز باشماق خارج و تعداد ۳ هزار و ۲۶۴ مسافر از این مرز وارد کشور شدند. همچنین این جابه‌جایی‌ها برای روز شنبه ۱۱ شهریورماه شامل خروج ۳ هزار و ۷۹۰ مسافر و ورود ۳ هزار و ۳۹۷ مسافر به کشور بود.

عبدالملکی میزان جابه جایی مسافران اربعین را در مرز باشماق برای جمعه ۱۰ شهریور شامل خروج ۴ هزار و ۲۵۳ مسافر و وورد ۳ هزار و ۶۸۲ نفر عنوان کرد.

وی میزان تردد در ۹ و ۸ شهریورماه را بدین شرح اعلام کرد: پنجشنبه ۹ شهریور ۳ هزار و ۲۰۷ مسافر از مرز وارد کشور و ۴ هزار و ۳۰۹ نفر از پایانه مرزی باشماق خارج شدند. همچنین چهارشنبه ۸ شهریور نیز میزان مسافران وارد شده به کشور ۲ هزار و ۳۱۵ نفر و میزان مسافرانی که از مرز باشماق از کشور خارج شدند ۴ هزار و ۱۹۲ نفر ثبت شد.

عبدالملکی ادامه داد: سه شنبه ۷ شهریور میزان مسافران ورودی ۲هزار و ۱۹۰ نفر و میزان مسافران خروجی ۴ هزار و ۵۸۷ نفر و دوشنبه ۶ شهریور نیز میزان مسافران ورودی یکهزار و ۸۰۴ نفر و میزان مسافران خروجی از کشور در این مرز ۳ هزار و ۹۹۹ نفر بود.

به گفته وی، آمارهای روز یکشنبه ۵ شهریور نیز حاکی از ورود یک‌هزار و ۸۸۷ مسافر به کشور و خروج ۳ هزار و ۷۷۸ نفر از مرز باشماق به عراق است.

مدیر پایانه مرزی باشماق ادامه داد: ۴ شهریورماه از مرز باشماق تعداد یک‌هزار و ۷۷۰ مسافر وارد کشور شدند و تعداد ۳ هزار و ۵۷۸ زائر نیز از مرز خارج شدند. آمار تردد در روز سوم شهریور نیز حکایت از ورود ۲ هزار و ۳۶۵ مسافر به کشور و خروج ۳ هزار و ۶۴ زائر از مرز باشماق به کشور عراق دارد.

عبدالملکی ادامه داد: در ۲ شهریور تردد شامل ورود ۲ هزار و ۳۶۸ نفر به کشور و خروج ۲ هزار و ۵۳۸ زائر از پایانه مرزی باشماق است. همچنین، اول شهریوماه نیز میزان ورودی به پایانه ۲ هزار و ۵۲ نفر و خروج زائران ۲ هزار و ۵۱۳ نفر ثبت شده است.

به گفته وی، ۳۱ مرداد و آغاز سفرهای اربعین نیز یکهزار و ۹۴۵ نفر از مرز وارد کشور شدند و ۲ هزار و ۲۲۳ زائر از این مرز خارج شدند.

کد خبر: ۲۴۱٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha