۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
سرمایه گذاری بیش از دو هزار و ۵۲ میلیارد ریالی مخابرات کردستان در سال جاری
مدیر مخابرات منطقه کردستان خبر داد؛

سرمایه گذاری بیش از دو هزار و ۵۲ میلیارد ریالی مخابرات کردستان در سال جاری

سنندج - حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان از سرمایه گذاری دو هزار ۵۲ میلیارد ریالی مخابرات این استان در سال جاری در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت در مراسم افتتاح همزمان پروژه های مخابراتی کردستان، که با حضور استاندار کردستان و مدیران ستادی و شهرستانی مخابرات منطقه برگزار شد با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از دو هزار و ۳۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش مخابراتی به عنوان یک رکورد برای استان انجام شد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز با حمایت‌های مسئولان کشوری و استانی، پروژه‌های مختلفی بالغ بر دو هزار و ۵۲ میلیارد ریال در سطح استان به منظور ارتقای رضایتمندی مردم اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه تمامی پروژه‌ها به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و مورد بهره‌برداری مشتریان قرار گرفته است، افزود: تا پایان سال نیز پروژه های دیگری با سرمایه گذاری چشمگیر در استان اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای توسعه و اجرای ۴۰ پروژه در حوزه سیستم ها و تجهیزات انتقال که بخش زیرساختی مخابرات است ۷۶ میلیارد ریال، برای ظرفیت سازی سرویس FTTH در دو پروژه ۹.۵ میلیارد ریال، ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض تجهیزات در مرز باشماق۳۰ میلیارد ریال، نصب و راه اندازی سایت های جدید تلفن همراه ۲۶۰ میلیاردریال، ارتقا سایت های تلفن همراه به تکنولوژی ۴G در قالب۱۷ پروژه۵۱۰ میلیارد ریال، ایجاد زیرساخت های اینترنت همراه با سرمایه گذاری هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال واجرای۳۱ پروژه سوییچ تلفن ثابت به ارزش بیش از ۱۱میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تعداد پروژه‌های مورد بهره‌برداری در شهرستان بانه را ۱۱ پروژه، در شهرستان بیجار ۱۶ پروژه، شهرستان سقز ۱۷ پروژه، مریوان ۳۰ پروژه، سنندج ۲۸ پروژه و در دیگر شهرستانها مجموعا ۲۶ پروژه را اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طرح نجما با هدف مولدسازی تجهیزات و منابع فرسوده جایگزین کردن فیبرنوری در کردستان شروع شده است که در فاز اول آن ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد شد.

حکمت گفت: طی چند سال اخیر بیش از پنج هزار و ۸۹ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا و کابلکشی شده است.

وی تعداد تلفن‌های منصوبه تا پایان سال گذشته را ۶۰۰ هزار و ۶۰۴ مورد عنوان و اظهار کرد: افزایش این رقم به ۶۰۵ هزار و ۱۳۶ مورد بیانگر رشد ۰.۸درصدی این شاخص است.

حکمت ضریب نفوذ تلفن همراه را حدود ۱۵۹درصد و تعدادسایت‌های bts را ۸۴۸ مورد اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در این دو شاخص شاهد رشد ۰.۷ درصدی و در حوزه پوشش دیتای تلفن همراه در مناطق روستایی شاهد رشد ۱۵ درصدی هستیم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان ادامه داد : در حال حاضر ۱۴۵ هزار و ۴۸۰ مشترک ADSL در استان وجود دارد که با واگذاری هزار و ۵۲۱ پورت در پنج ماهه امسال رشد یک درصدی داشته است.

حکمت افزود: هزار و ۱۹۲ مشترک سرویس VDSL در استان فعال هستند که در این حوزه آمار مشتریان در سال جاری ۱۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد روستاهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت مخابرات در استان ۵۹۴ روستا است.

حکمت اظهار کرد: با تمام توان همواره در راستای رفع دغدغه‌های مردمی در حوزه مخابراتی تلاش کرده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

کد خبر: ۲۴۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha