۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
راهبرد گروه توسعه ساختمان تدبیر در تحقق لیدری گروه املاک
گزارش بازار از لیدرهای املاک و مستغلات در بورس

راهبرد گروه توسعه ساختمان تدبیر در تحقق لیدری گروه املاک

راهبرد گروه توسعه ساختمان تدبیر، لیدری گروه املاک را با سودساز شدن دو نماد ثبهساز و ثامید محقق کرده و هم اکنون با عملیاتی کردن پروژه های انبوه سازی در مسیر سیاست های کلان مسکن هم گام برداشته است.

بازار؛ گروه بورس: معاملات نمادهای املاک و مستغلات مورد توجه سرمایه گذاران بورسی قرار گرفته است و تقاضا برای خرید لیدرهای این گروه بیشتر است.

دو نمادی که در گروه املاک بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار دارد ثامید و ثبهساز به عنوان لیدرهای رشد گروه املاک و مستغلات است، زیرا طبق روال گذشته ابتدا این نمادها رشد می کنند و بعد سایر نمادهای گروه حرکت خود را آغاز می کنند.

هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت گروه توسعه ساختمان تدبیر باعث شده دو نماد ثبهساز و ثامید هم اکنون در بورس به سودسازی خوبی برسند و تقاضای زیادی از معاملات بازار را جذب کنند

این مسأله در نتیجه راهبرد موثر گروه توسعه ساختمان تدبیر اتفاق افتاده است که با برنامه ریزی، هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت این مجموعه ها نماد این دو شرکت حاضر در بورس به سودسازی خوبی رسیده اند، از این رو با اقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه شدن اند.

عملکرد ثامید در سال ۱۴۰۲

طبق گزارش کدال شرکت توسعه و عمران امید با نماد ثامید طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

طبق گزارش کدال شرکت توسعه و عمران امید طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته است

ثامید با سرمایه ثبت شده ۳۵۳۱ میلیارد تومان طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود درآمدی نداشته است.
در شرایط کنونی ثامید علاوه بر اینکه در پروژه های مختلفی سرمایه گذاری کرده و فعالیت‌های اجرایی برای کسب سود عملیاتی دارد هم اکنون دارایی های زیادی هم دارد برای نمونه شرکت بهسازی کاشانه از زیرمجموعه های آن با مالکیت حدود ۱۱۰ قطعه زمین در مناطق مختلف شهرداری تهران و شهرستان‌هایی مانند بابلسر، محمودآباد، سنندج، صومعه‌سرا، رشت و … به منظور ایجاد ظرفیت ساخت بیش از ۱ میلیون متر مربع فضاهای مسکونی و اداری و تجاری و خدماتی همراه با فضاهای سبز و کاربری‌های فرهنگی و ورزشی و … طراحی و پیش‌بینی شده است. به همین دلیل شرکت ثامید و ثبهساز خود خود را تنها از طریق سرمایه گذاری و عملیات پیمانکاری و... دریافت نمی کنند، بلکه زمین داری آنها پیش بینی درآمدزایی را برای آنها افزایش داده است.

عملکرد ثبهساز در سال ۱۴۰۲

همچنین شرکت بهسازکاشانه تهران طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان درآمد داشته است.

شرکت بهسازکاشانه تهران طبق گزارش کدال در عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود مبلغ ۱۰۰۲ میلیارد تومان درآمد محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳۷ درصد رشد داشته است

ثبهساز با سرمایه ثبت شده ۲۰۱۳ میلیارد تومان طی عملکرد ۸ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود مبلغ ۱۰۰۲ میلیارد تومان درآمد محقق کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۳۷ درصد رشد داشته است.
سیاست مدیران ثبهساز در حال حاضر افزایش مشارکت در پروژه ها در راستای قرارگیری در جایگاه ۱۰۰ شرکت برتر از منظر درآمد عملیاتی، است. همچنین افزایش ارزش سهام، افزایش کیفیت سود و کمیت سود، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و... از اهداف ۵ ساله شرکت هستند. در همین راستا شرکت گسترش بازارهای فروش، تولید ارائه محصولات و خدمات جدید، را در دستور کار قرار داده و تغییر اساسی در روش‌های تولید محصولات و بهبود کیفیت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، بهبود روش‌ها و به‌کارگیری فنون مدیریت نوین ایجاد کرده است.

راهبرد گروه توسعه ساختمان تدبیر در سرمایه‌گذاری

شرکت های گروه جدا از مجتمع های تجاریی که تاکنون ساخته و بخش کوچکی از فعالیت هایشان را شکل می دهد بیشتر در حوزه انبوه سازی فعال هستند و نسبت به تولید مسکن در راستای سیاست های کلان اقدام می کنند. همچنین از لحاظ شاخص نیز، شاخص های سودآوری شان جزو بالاترین ها در بازار از لحاظ بازده دارایی ها، حاشیه سود خالص و ناخالص جزو بهترین ها هستند.
شرکت های گروه توسعه ساختمان تدبیر به نسبت ثبات بیشتری در بازار سرمایه و در مقابل قرمز شدن عمومی نمادها داشتند. این نیز به دلیل حمایت هایی است که طی سال های اخیر صورت گرفته و گروه توسعه ساختمان تدبیر در مواقعی که تقاضا برای شرکت ها وجود داشت ورود و به بازار کمک کرد.

با توجه به رویکرد دو شرکت ثامید و ثبهساز برای تولید بیشتر، هم اکنون ۸۴ درصد از پروژه‌های تجاری در دست اجرا در تهران هستند و در استان البرز هم پروژه‌هایی در دست اجرا هستند که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند

سال مالی که گذشت نماد ثبهساز نزدیک به ۷۰ تومان ای پی اس داشت. این درحالی است که این رقم در سال قبل تر ۱۵ تومان بود. ای پی اس نماد ثامید نیز حدود ۱۲ تومان بود که در سال مالی ای که گذشت به ۳۰ تومان رسید. به طور تقریبی نماد یکی از شرکت ها سه برابر رشد کرد و دیگری دو برابر رشد و میزان سودآوری را نشان می دهد.
در حال حاضر براساس برنامه ریزی های گروه توسعه ساختمان تدبیر حدود ۵۷ درصد از پروژه‌ها برمبنای زمین در تهران قرار دارند.
همچنین ۸۴ درصد از پروژه‌های تجاری در دست اجرا در تهران هستند و در استان البرز هم پروژه‌هایی در دست اجرا هستند. هم اکنون شرکت برای حل موضوع تاخیر در اجرای پروژه‌ها و عدم تحویل به موقع ملک به خریداران، معیارهای سخت‌ گیرانه‌ای برای انتخاب شریک تدوین کرده است.

کد خبر: ۲۴۱٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha