۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۹
نرخ بیکاری در برزیل به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسید

نرخ بیکاری در برزیل به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۴ رسید

متوسط درآمد کارگران برزیلی از ماه می‌ تا جولای حدود ۶۰۰ دلار بوده است.

به گزارش بازار، طبق اعلام موسسه آمار برزیل، نرخ بیکاری در برزیل به کاهش خود ادامه داد و بین ماه می‌ تا ژوئیه گذشته به ۷.۹ درصد رسید که پایین‌ترین سطح در این دوره از سال در ۹ سال گذشته است.

این چهارمین کاهش متوالی نرخ بیکاری است که به صورت سه ماهه محاسبه می‌شود و در فاصله فروردین تا خرداد سال گذشته به ۸ درصد رسیده بود.

نرخ بیکاری این کشور از سال ۲۰۱۴ تاکنون به ۷ درصد رسیده است.

این بهبود به دلیل افزایش مشاغل ناپایدار است، زیرا در حال حاضر ۳۹.۱ درصد از جمعیت شاغل در بخش غیررسمی - یعنی ۳۸.۱ میلیون نفر - در مقایسه با ۳۸.۹ درصد در ۳ ماه قبل فعال هستند.

دولت رئیس جمهور چپگرا لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا - که سومین دوره ریاست جمهوری خود را ژانویه گذشته آغاز کرد - امیدوار است تا پایان سال دو میلیون شغل ایجاد کند.

در این راستا ۳ هفته پیش، داسیلوا یک برنامه عظیم از پروژه‌های بزرگ را تحت عنوان "شتاب دهنده شتاب رشد جدید" با حدود ۳۴۳ میلیارد دلار سرمایه گذاری دولتی و خصوصی راه اندازی کرد.

متوسط درآمد کارگران برزیلی از ماه می‌تا جولای حدود ۶۰۰ دلار بوده است که ۵.۱ درصد نسبت به یک سال افزایش یافته است، در حالی که تورم در ۱۲ ماه گذشته به حدود ۴ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۴۱٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha