۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
داخلی سازی نیاز بازار نوشت افزار
رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی مطرح کرد

داخلی سازی نیاز بازار نوشت افزار

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی گفت: هم اکنون تولیدکنندگان صنعت نوشت افزار توانایی ۱۰۰ درصدی تامین بازار نوشت افزار در کشور را دارند.

به گزارش بازار، محمودرضا صنعتکار گفت: صنعت نوشت افزار تنوع بالایی دارد که می‌توان آن را به دسته‌ی نوشت افزار ضروری دانش آموزی و نوشت افزار مهندسی و اداری تقسیم کرد که نوشت افزار دانش آموزی شامل انواع دفتر، خودکار، مداد، پاک کن، تراش و ابزار اندازه‌گیری است که در ایران به طور کامل تولید می‌شود و صد درصد نیاز جامعه را می‌توانیم تامین کنیم.

وی افزود: بعضی از اقلام نوشت افزار که جزو دسته‌بندی نوشت افزار مهندسی قرار می‌گیرد مانند انواع ماشین دوخت، قیچی‌های فلزی و پلاستیکی در کشور تولید نمی‌شود و کاستی آن با واردات جبران می‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی افزود: ۲۸ تولید کننده عضو انجمن با برگزاری نمایشگاه‌های ادواری نوشت افزار ایرانی و عرضه مستقیم آن توانسته اند سهم قابل توجهی را در تامین بازار نوشت افزار داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به کیفیت تولیدات داخلی ادامه داد: تمام محصولات تولیدی با استاندارد و کیفیت روز است و به ویژه محصولاتی که با کودکان سر و کار دارد همگی نشان استاندارد و سیب سلامت از سازمان غذا و دارو دریافت کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری عرضه مستقیم نوشت افزار در نمایشگاه زنگ مهر که در بوستان گفتگو در حال برگزاری است، افزود: در این نمایشگاه دفاتر اقتصادی ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر از قیمت کف عرضه در بازار است و در بعضی از اقلام ۵۰ تا ۶۰ درصد اختلاف قیمت داریم.

صنعتکار با اشاره به برخی از موانع پیش روی تولید کنندگان صنعت نوشت افزار، گفت: تخصیص ارز و قطع برق صنایع از مشکلاتی است که با آن دست به گریبان هستیم و هم اکنون که در آستانه بازگشایی مدارس و پیک کاری قرار داریم، مشکل قطعی برق تابستانی برای صنایع سه روز تعطیلی در هفته را برای ما به همراه دارد و ضربه بزرگی به صنعت نوشت افزار می‌زند، تخصیص نیافتن به موقع ارز از سوی بانک مرکزی برای مواد اولیه هم چالش بعدی است، موادی که در گمرک از سال گذشته دپو شده و بعضاً اخطار متروکه شدن آمده است.

گفتنی است نخستین نمایشگاه انجمن تولید کنندگان نوشت افزار ایرانی امروز به کار خود پایان می‌دهد و گفته شده پس از یک هفته، دوباره در بوستان گفتگو نمایشگاه برپا خواهد شد و تا اواسط مهر امسال با عرضه مستقیم نوشت افزار ایرانی به کار خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۱٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha