۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵
تنها ۵ درصد آب های سطحی استان زنجان کنترل شده است
استاندار زنجان:

تنها ۵ درصد آب های سطحی استان زنجان کنترل شده است

زنجان- استاندار زنجان با اشاره به اینکه آب دغدغه نخست استان است، گفت: در حال حاضر تنها ۵ درصد آب‌های سطحی استان با اقداماتی مثل سدسازی کنترل شده است و در این حوزه عقب ماندگی داریم.

به گزارش بازار و به نقل از استانداری زنجان، محسن افشارچی ظهر گفت: دولت سیزدهم دیروز مفتخر به تمجید مقام معظم رهبری شد و این موضوع انرژی مضاعفی برای حرکت و تلاش بیشتر است و مدیران استانی و شهرستانی باید این تمجید را قدر بدانند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در به پیگیری و سخت‌کوشی دولت تأکید کردند، بیان کرد: در استان زنجان منش حاکم بر حرکت مدیریتی پیگیری مجدانه است و با پیگیری زیاد گشایش‌ها اتفاق می‌فتد و خداوند نیز این موضوع را به انسان متذکر شده است.

استاندار زنجان بزرگترین مشکل طارم را مسئله آب دانست و گفت: آب دغدغه کل استان است، به طوری که در حال حاضر ۵ درصد آب‌های سطحی استان با اقداماتی مثل سدسازی کنترل شده است در حالی که این رقم برای استان آذربایجان شرقی ۷۵ درصد است.

افشارچی با اشاره به اینکه وضعیت دقیق و مشخصی از میزان بارش سال‌های آینده نداریم، تأکید کرد: باید در موضوع آب تنظیم‌گری کنیم و در کل استان چند سد در حال مطالعه است که سد جمال آباد کلوچ، ززین‌رود، اشراق و بعثت از جمله آن‌ها است.

وی با بیان اینکه احداث این سدها را از وزارت نیرو مطالبه می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه سیاست‌هایی دارد که موافقت با تخصیص آب به سهولت اتفاق نمی‌افتد با این حال در سفر دوم رئیس جمهور تلاش داریم که گره اعتباری را برطرف کنیم.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه امروز پروژه‌ای را افتتاح کردیم که حجم آبیاری زیتون را تا حدود ۴۰ درصد کاهش می‌دهد، عنوان کرد: برای ذخیره سازی آب در استخرها در حال برنامه‌ریزی هستیم که در صورت تمایل روستاییان می‌توانند خودشان نسبت به این کار اقدام کنند.

افشارچی با تأکید بر اینکه هم در حوزه کلان برای تخصیص و مدیریت منابع آب تلاش می‌کنیم و هم باید بهره‌وری آب جدی گرفته شود، ادامه داد: باید به جای روش غرق آبی از سیستم آبیاری تحت فشار استفاده کنیم.

کد خبر: ۲۴۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha