۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
نرخ بالای تسهیلات مانع از نوسازی ناوگان کشاورزی شده است
سرپرست جهاد کشاورزی اردبیل:

نرخ بالای تسهیلات مانع از نوسازی ناوگان کشاورزی شده است

اردبیل - سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: نرخ بالای تسهیلات پرداخت شده برای نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی مانع از تحقق اهداف مطلوب در این حوزه شده است.

نوبخت اژدری در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه تخصصی بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بانک های عامل با نرخ ۲۳ درصد تسهیلات خود را در این حوزه ارائه می کنند که به هیچ وجه این نرخ سود تسهیلات رغبت و انگیزه ای را برای نوسازی ادوات کشاورزی در بین زارعین به وجود نیاورده است.

وی ضرورت اصلاح این نرخ سود را در خرید ادوات کشاورزی و نهاده های دامی یادآور شد و تصریح کرد: باید بانک های عامل در این زمینه تجدید نظر کارشناسی داشته باشند تا با مشوق های مناسب و نرخ سود پایین تر امکان دریافت تسهیلات و نوسازی ناوگان کشاورزی اعم از تراکتور، کمباین و دنباله دارها فراهم آید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به فرسودگی ماشین آلات بخش کشاورزی و خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی این فرآیند به تولید محصولات اشاره کرد و گفت: فرسوده بودن کمباین، تراکتور و سایر ادوات خسارت هنگفتی را به تولید محصولات کشاورزی وارد کرده که ضرورت دارد نوسازی ناوگان و ادوات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد.

اژدری با قدردانی از همراهی خوب بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات برای تحقق این امر افزود: فرسودگی ناوگان کشاورزی علاوه بر آسیب های زیست محیطی و مصرف بالای سوخت، کاهش بهره وری تولیدات را نیز به همراه دارد که انتظار می رود دولت سیزدهم با حمایت همه جانبه از فعالان بخش کشاورزی نوسازی در این بخش را هدف گذاری کند.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در حوزه ادوات، ماشین آلات، نهاده ها و تجهیزات آبیاری خاطرنشان کرد: به رغم آن که یک درصد اراضی کشاورزی کشور در این استان واقع شده اما تولیدات این استان بیش از چهار میلیون تن است که با بهره برداری از پایاب سد خداآفرین این ظرفیت تا پنج میلیون تن افزایش می یابد.

اژدری اضافه کرد: در بحث اجرای سیستم آبیاری مدرن، در سه دهه اخیر فعالیت های خوبی آغاز شده و سرمایه گذاری هنگفتی را در تحت پوشش ۱۱۱ هزار هکتار از اراضی شاهد و ناظر هستیم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم همچنان دولت با پرداخت یارانه از اجرای سیستم آبیاری قطره ای و بارانی حمایت کرده و مساعدت های بلاعوض خود را در اختیار فعالان این بخش قرار دهد.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha