۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۴۵
تهاتر نفت، پرداخت اوراق و مولدسازی دارایی‌ها سه روش تسویه بدهی‌ دولت
عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه اعلام کرد

تهاتر نفت، پرداخت اوراق و مولدسازی دارایی‌ها سه روش تسویه بدهی‌ دولت

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق دولت از طریق تهاتر نفت، پرداخت اوراق و مولدسازی دارایی‌های خود باید بدهی خود به پیمانکاران پروژه های عمرانی را تعیین تکلیف کند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری، در رابطه با مصوبه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص تعیین تکلیف بدهی پیمانکاران در طول برنامه پنج ساله، گفت: یکی از گلایه مندی‌های بخش خصوصی و غیر دولتی طلب زیادی است که از دولت دارند. از جمله شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران که طلب بسیار زیادی از دولت دارد. همچنین بدهی وزارت‌خانه های زیربنایی مانند نیرو، صمت، راه و شهرسازی و کشاورزی به پیمانکاران پروژه های عمرانی خود که یکی از چالش‌های پیش روی دولت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انباشت بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی موجب تضعیف و کاهش قدرت مانور آنها برای اخذ پروژه‌های جدید و سنگین می‌شود، ادامه داد: کاهش منابع مالی پیمانکاران به واسطه عدم پرداخت طلبشان از سوی دولت موجب کاهش سطح رقابتی آنها با سایر پیمانکاران می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با تقسیم‌بندی بدهی پیمانکان به دو بخش، بدهی‌های انباشته شده از قدیم و نیز بدهی صورت وضعیت های جدید، عنوان کرد: در برنامه هفتم توسعه تاکید کردیم دولت با تدوین برنامه‌ای منظم از طریق راه‌هایی مانند تهاتر نفت، اوراق و مولدسازی دارایی خود، بدهی پیمانکاران پروژه های عمرانی را تعیین تکلیف کند تا پس از پایان برنامه بدهی دولت به این افراد به صفر برسد.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha