۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

تبریز- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش بازار، خیراله خادمی عصر پنج شنبه در حاشیه بازدید از قطعه ۶ آزادراه تبریز- زنجان در جمع خبرنگاران گفت: در بخش توسعه شبکه‌های زیرساخت حمل و نقل کشور ۶۳۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۵۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است.

وی افزود: همچنین ۳۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور در حال احداث داریم. امسال تلاش می‌کنیم بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور احداث کنیم. در بخش ریلی ۴ پروژه ریلی قرار بود امسال به بهره‌برداری برسد که اولین پروژه آن از بستان آباد به تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و سه مورد دیگر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین آزادراه در حال ساخت کشور در آذربایجان شرقی است.

خادمی در خصوص آزادراه تبریز - ارومیه نیز اظهار داشت: جاده فعلی از ارومیه به تبریز نامناسب بوده و آزادراه جدید ارومیه به تبریز که هم اکنون در ۶ قطعه در حال احداث است مسیر جایگزین برای جاده قدیمی خواهد بود.

وی افزود: راحتی سفر و کاهش مصرف سوخت و کاهش سوانح رانندگی از اصلی‌ترین اهداف احداث آزادراه تبریز به ارومیه است. سرمایه‌گذاری در راه و پروژه‌های راهسازی عام المنفعه بوده و سود اصلی آن به مردم و دولت می‌رسد.

اتمام آزادراه ارومیه- تبریز یکی از اولویت های مهم وزارت راه است

وی با بیان اینکه ۲۵۰ کیلومتر آزادراه در آذربایجان شرقی احداث می‌شود، ادامه داد: برای ساخت هر کیلومتر آزادراه در کشور به ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

وی افزود: آزادراه تبریز به ارومیه در کل ۱۶۰ کیلومتر مسافت دارد که ۸۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای آن صرف شده و هم اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی گفت: ۴,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر باید تأمین شود تا این پروژه به سرانجام برسد. در سفر دوم رئیس جمهور این پروژه به عنوان اولویت استان قرار گرفت و ۱,۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان سهم دولت به این پروژه اختصاص یافت.

وی افزود: قطعه ۶ آزادراه ارومیه تبریز به طول ۲۸ کیلومتر و سرمایه‌گذاری ۵۰ هزار میلیاردی هم اکنون در حال اجرا است.

گفتنی است در حال حاضر بزرگراه شهید کسایی تبریز که به عنوان کنارگذر غربی شهر تبریز مورد استفاده قرار می‌گیرد به علت حجم ترافیک بالا در موقعیت اشباع قرار گرفته در نتیجه قطعه ششم آزادراه ارومیه به تبریز می‌تواند به عنوان یک معبر موازی با آزادراه شهید کسایی جهت خدمت رسانی به ترافیک عبوری از شهرستان تبریز عمل کند.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha