۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
جدیدترین تکنیک های عایق رطوبتی

جدیدترین تکنیک های عایق رطوبتی

یکی از انواع عایق رطوبتی، روش های عایق رطوبتی سیمانی است. این روش شامل استفاده از مخلوطی از سیمان، ماسه و مواد شیمیایی بر روی سطحی است که نیاز به ضد آب شدن دارد.

به گزارش بازار، یکی از انواع عایق رطوبتی، روش های عایق رطوبتی سیمانی است. این روش شامل استفاده از مخلوطی از سیمان، ماسه و مواد شیمیایی بر روی سطحی است که نیاز به ضد آب شدن دارد. این مخلوط یک لایه ضخیم را تشکیل می دهد که از نفوذ آب در آن جلوگیری می کند. روش های عایق رطوبتی سیمانی برای مناطقی با سطوح رطوبت بالا، مانند روش های عایق رطوبتی زیرزمین و روش های عایق رطوبتی تراس، ایده آل هستند.

جدیدترین تکنیک های عایق رطوبتی

عایق رطوبتی یک مرحله مهم در ساخت هر ساختمان یا سازه ای است. بدون تکنیک های مناسب و جدید عایق رطوبتی، فونداسیون و دیوارهای سازه ممکن است در اثر نشت آب آسیب ببینند که می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود. انواع مختلفی از عایق رطوبتی در بازار وجود دارد . اگر به دنبال خرید عایق رطوبتی و بهترین قیمت ایزوگام هستید یا نیاز به ایزوگام در اصفهان ، ایزوگام در تهران یا ایزوگام در شمال کشور دارید کافیست با ایزوگام کالا تماس بگیرید.

یکی از انواع عایق رطوبتی، روش های عایق رطوبتی سیمانی است. این روش شامل استفاده از مخلوطی از سیمان، ماسه و مواد شیمیایی بر روی سطحی است که نیاز به ضد آب شدن دارد. این مخلوط یک لایه ضخیم را تشکیل می دهد که از نفوذ آب در آن جلوگیری می کند. روش های عایق رطوبتی سیمانی برای مناطقی با سطوح رطوبت بالا، مانند روش های عایق رطوبتی زیرزمین و روش های عایق رطوبتی تراس، ایده آل هستند.

یکی دیگر از انواع محبوب عایق رطوبتی، پوشش قیری است. این روش شامل استفاده از مواد مبتنی بر قیر بر روی سطحی است که باید از آسیب آب محافظت شود. روش‌های پوشش قیری معمولاً برای فونداسیون‌های بتنی، روش‌های عایق رطوبتی سقف و سازه‌های زیرزمینی استفاده می‌شوند، زیرا محافظت عالی در برابر نفوذ آب ایجاد می‌کنند. انواع مختلفی از عایق رطوبتی وجود دارد . 

روش های ضد آب غشایی مایع

عایق رطوبتی مایع یکی از انواع محبوب عایق رطوبتی است که به طور گسترده در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این یک پوشش منعطف و صاف برای تمرین است که می تواند به سرعت و به طور موثر بر روی سطوح منحصر به فرد، همراه با سقف، بالکن، تراس و پارتیشن نصب شود. غشاهای ضد آب مایع مواد مصنوعی مانند پلی اورتان (PU) یا ترکیبات مبتنی بر اکریلیک هستند که مانعی بدون درز در برابر نفوذ آب ایجاد می کنند.

یکی از مزیت های مهم غشاهای ضد آب مایع دوام و مقاومت عالی آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش و عوامل جوی است. آنها همچنین بسیار الاستیک هستند و می توانند حرکات ساختاری را بدون ترک یا پارگی تحمل کنند. علاوه بر این، غشاهای مایع دارای خواص چسبندگی خوبی هستند که به آنها اجازه می دهد تا به طور موثر با بسترهای مختلف پیوند بخورند و مانعی قوی تر در برابر نفوذ آب ایجاد کنند.

این نوع پوشش از یک پوشش پرایمر چند لایه رویه استفاده می کند که از طریق غلتک، اسپری یا ماله اعمال می شود. در مقایسه با عایق رطوبتی سیمانی، این انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهد. این به این دلیل است که وقتی مایع خشک می شود به یک پوشش لاستیکی روی دیوار شما تبدیل می شود. از بهترین فروشندگان عایق های رطوبتی میتوان به شرکت هیرمن ، ایزوگام کالا ، ایزوگام ۳۶۰ و ایزوگام سپهر اشاره نمود.

در واقع، خواص ازدیاد طول چنین روشی به ۲۸۰ درصد می رسد. با این حال، این بستگی به نوع پلیمری دارد که سازنده برای اعمال عایق رطوبتی مایع استفاده می کند.

روش های عایق رطوبتی پوشش قیری

عایق رطوبتی پوشش قیری جدیدترین روش عایق رطوبتی است که شامل استفاده از قیر یا آسفالت به عنوان درزگیر است. این پوشش به طور گسترده برای پکیج های سقفی، پایه و مشابه استفاده می شود. پوشش های قیری به اشکال مختلف مانند غشاهای مایع، اسپری و ورقه ای موجود هستند. این پوشش مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و محافظت در برابر نفوذ رطوبت دارد و در عین حال مقاومت در برابر اشعه UV را ارائه می دهد.

یکی دیگر از راه‌های ضد آب ساختمان، استفاده از پوشش قیری است. درجه پلیمر و خواص فیبر تقویت شده آن انعطاف پذیری و محافظت در برابر آب را فراهم می کند. از این روش به عنوان پوشش آسفالتی نیز یاد می شود که در فونداسیون های بتنی بسیار عالی است.

با این حال، مواد مبتنی بر قیر در این نوع پوشش ممکن است هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید مناسب نباشند. این به این دلیل است که در دراز مدت شکننده و شکننده می شود. می توانید آن را با استفاده از مواد انعطاف پذیرتر مانند پلیمرهای مبتنی بر اکریلیک یا پلی اورتان اصلاح کنید.

یکی از مزایای عایق رطوبتی پوشش قیری دوام آن است زیرا در برابر شرایط آب و هوایی مانند باران، برف و دمای شدید مقاوم است. علاوه بر این، در مقایسه با سایر انواع سیستم های ضد آب مقرون به صرفه است و در عین حال نتایج باکیفیتی را ارائه می دهد. با این حال، کاربرد مناسب برای عملکرد بهینه بسیار مهم است زیرا هر گونه خطا در حین نصب می تواند منجر به نشت یا ناکارآمدی شود. به طور کلی عایق رطوبتی پوشش قیری راه حلی موثر برای محافظت از ساختمان ها در برابر آسیب آب ارائه می دهد در حالی که مقرون به صرفه و قابل اعتماد است. اگر در شهر های شمالی هستید حتما نیاز به ایزوگام دارید. از بهترین فروشندگان ایزوگام میتوان به ایزوگام ۳۶۰ ، ایزوگام کالا و ایزوگام هیرمند اشاره نمود. ایزوگام دلیجان از ایزوگام های محبوب در شرکت های فروش ایزوگام می باشد.

روش های ضد آب غشای مایع پلی اورتان

عایق رطوبتی غشایی مایع پلی اورتان جدیدترین روش عایق رطوبتی برای جلوگیری از نشت آب در ساختمان ها می باشد. این امر مستلزم کاربرد یک پوشش پلی اورتان مایع روی سطوح، از جمله سقف، بالکن، و کف است. این پوشش یک غشای بدون درز و انعطاف پذیر را تشکیل می دهد که از نفوذ آب به سطح جلوگیری می کند.

این نوع عایق رطوبتی برای سقف های مسطح یا با شیب کم ایده آل است و می تواند بر روی سطوح موجود بدون نیاز به کار تخریب گسترده اعمال شود. غشای مایع همچنین می تواند با اشکال و خطوط نامنظم مطابقت داشته باشد و آن را برای ساختارهای پیچیده مناسب می کند. علاوه بر این، این تکنیک دارای خاصیت چسبندگی عالی است که آن را در برابر ترک خوردگی و لایه برداری مقاوم می کند.

شکل دیگری از عایق رطوبتی غشای مایع پلی اورتان است که تا حدودی گزینه گران قیمتی است. اساساً در مناطق مسطح بام و مناطقی که در معرض هوا هستند استفاده می شود. با این وجود، این نوع عایق رطوبتی بسیار انعطاف پذیر است اما پلی اورتان نسبت به رطوبت کاملاً حساس است.

بنابراین هنگامی که از این روش استفاده می کنید، مراقب باشید که دال بتنی را از نظر میزان رطوبت ارزیابی کنید. در غیر این صورت، متوجه خواهید شد که جدا شدن باند یا لایه برداری غشاها به مرور زمان رخ می دهد.

عایق رطوبتی سیمانی

محصولات عایق رطوبتی سیمانی محبوب هستند زیرا ساده ترین مواد برای استفاده هستند. آنها ترکیبی از سیمان خشک و ماسه و لاتکس مایع هستند. اغلب افزودنی اکریلیک به محصول اضافه می شود تا چسبندگی آن را تقویت کند تا پوششی محکم تر و بادوام تر داشته باشد. محصولات سیمانی برای محافظت در برابر حملات شیمیایی و همچنین به عنوان عایق رطوبتی سازه استفاده می شود. این روش اغلب در مناطق مرطوب داخلی مانند توالت استفاده می شود.

عایق رطوبتی جدید

غشای قیری

این مخلوطی است که از اصلاح قیر با کیفیت بالا با افزودنی‌های پلیمری پلاستومر و الاستومری به دست می‌آید. لایه ای از غشای ضد آب قیری روی سطح قرار می گیرد (پس از پاکسازی آن از خاک و گرد و غبار) که به عنوان محافظ در برابر تراوش آب عمل می کند. از آنجایی که غشاء انعطاف پذیر است، می تواند هر شکاف کوچک روی سطح را بپوشاند. زمانی که آب و هوا بسیار گرم است نباید از آن استفاده کرد. علاوه بر این، یک شیب مناسب لازم است تا آب به طور پیوسته به سمت زهکش ها جریان یابد.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha