۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
راه اندازی آزمایشی پلتفرم مبادلاتی رسمی روبل دیجیتال تا یک ماه آینده
بانک مرکزی روسیه خبر داد؛

راه اندازی آزمایشی پلتفرم مبادلاتی رسمی روبل دیجیتال تا یک ماه آینده

بانک مرکزی روسیه از راه اندازی پلتفرم مبادلاتی روبل دیجیتال این کشور توسط بانک های محلی طی ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، بانک مرکزی روسیه از راه اندازی پلتفرم مبادلاتی روبل دیجیتال این کشور توسط بانک های محلی طی ماه آینده میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی روسیه با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد آن دسته از بانک های روسی که تمایل به استفاده از روبل دیجیتال و ارائه خدمات مربوط به آن دارند، می توانند از ماه آینده نسبت به دریافت پلتفرم مبادلاتی روبل دیجیتال رسمی این کشور که قرار است به صورت آزمایشی راه اندازی شود، استفاده نمایند.

با اینحال، دو بانک بزرگ روسی یعنی «اس بی آر بانک» و تینکوف بنا به دلایل نامعلومی از درخواست پلتفرم مبادلاتی روبل دیجیتال انصراف داده اند.

پیشتر، اتحادیه بانکداران روسیه با ارسال نامه ای به بانک مرکزی این کشور خواستار ارائه تضمین های لازم در خصوص تامین امنیت تراکنش های روبل دیجیتال به بانک های این کشور شده بود.

این اتحادیه دلیل این خواست تضمین امنیت از بانک مرکزی روسیه را گوناگونی مشتریان روبل دیجیتال اعم از داخلی و بین المللی اعلام کرده بود که نیازمند تامین امنیت لازم برای تراکنش های مالی مبتنی بر روبل دیجیتال است.

به نظر می رسد بانک مرکزی روسیه قصد دارد طی برگزاری بیستمین نشست بانکداری بین المللی که قرار است ماه آینده در شهر سوچی برگزار شود، راه اندازی رسمی پلتفرم مبادلاتی روبل دیجیتال را اعلام نماید.

کد خبر: ۲۴۰٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha