۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
برخورداری ۲۵ هزار خانواده عشایر از آب شرب
رئیس سازمان امور عشایر ایران خبر داد

برخورداری ۲۵ هزار خانواده عشایر از آب شرب

با برنامه ریزی‌هایی که از دو سال گذشته در حوزه آبرسانی به عشایر شد امسال ۲۵ هزار خانوار عشایر از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کرمعلی قندالی در حاشیه نشست خبری گفت: در بحث بهداشت امور عشایر درگذشته طرح‌های ویژه‌ای داشتیم، اما با بروز بیماری کرونا و با همکاری وزارت بهداشت اقدامات ویژه‌ای انجام شد. وی در ادامه گفت: با توافق وزارت بهداشت قرار بر این شد تا در ایام اوج بیماری کرونا، کوچ عشایر یک ماه به تاخیر بیافتد.

قندالی در ادامه افزود: همین تاخیر یک ماه عشایر در ییلاق باعث شد تا اکیپ‌های وزارت بهداشت موفق شوند حدود ۲۱۵ هزار نفر را غربالگری کنند.

رئیس سازمان امور عشایر گفت: به دلیل سبک زندگی عشایر و محیط زندگی آنان، ابتلا به ویروس کرونا بسیار کمتر بوده و در این زندگی‌ها، فاصله اجتماعی به خوبی رعایت می‌شود. وی افزود: با این وجود، اکیپ‌های وزارت بهداشت با استفاده از مواد ضد عفونی، دستکش و ماسک همیشه در کنار عشایر بودند و زندگی آن‌ها را مورد رصد قرار می‌دادند که درحال حاضر هم در حال انجام است.

قندالی گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر کشور تنها ۴۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند که این آمار با توجه به جمعیت موجود، بسیار ناچیز و کم است و از این بابت و کنترل بیماری کرونا، نگرانی درخانواده‌های عشایری وجود ندارد.

وی افزود: امسال کمک‌های مومنانه هم در استان‌های میزبان عشایر با همکاری مردم و خود سازمان عشایری انجام شد و کمک‌ها و بسته‌های مواد غذایی، تهیه و تامین شد.

قندالی در خصوص آتش سوزی‌های اخیر در مراتع هم گفت: در مناطقی که عشایر حضور دارند، کمترین آتش سوزی‌ها را داشته ایم و اگر هم در منطقه‌ای آتش سوزی اتفاق افتاده، علت بروز اتش سوزی، عشایر نبودند. وی افزود: عشایر به دلیل علاقه خاصی که به مرتع و منابع طبیعی دارند و آنجا را مامن و سرای زندگی خود می‌دانند اگر هم آتش سوزی هم اتفاق بیافتد به سرعت خودشان اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنند و حتی در مواردی امسال دیدیم که خانم‌های عشایر هم برای خاموش کردن آتش، کمک کردند.

قندالی در خصوص راه‌های ارتباطی عشایر هم گفت: سال گذشته با سیلی که مخصوصا دراستان لرستان به راه عشایر صدمات زیادی وارد کرد، اما با اعتبارات خوبی که در این زمینه داده شد، امروز هیچ گونه مشکلی در هیچ یک از راه‌های عشایری کشور و استان لرستان وجود ندارد.

کد خبر: ۲۴٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha