۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
افزایش نرخ بهره در ترکیه برای مقابله با تورم
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار عنوان کرد؛

افزایش نرخ بهره در ترکیه برای مقابله با تورم

زینلی کارشناس بازارهای مالی گفت: بالا بردن نرخ بهره بیش از حد و در طول زمان زیاد، آسیب های فراوانی به بدنه اقتصاد وارد می نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: مهدی زینلی کارشناس و تحلیلگر بازارهای مالی ضمن اشاره به افزایش نرخ بهره در ترکیه، اظهار داشت: بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره بانکی را با ۷.۵ درصد افزایش به ۲۵ درصد رساند.

زینلی می گوید: این اقدام بانک مرکزی جهت کنترل تورم در ترکیه می باشد و در چند ماه اخیر ترکیه دست به افزایش در نرخ بهره نزده بود اما ظاهراً چاره‌ای جز افزایش بسیار زیاد آن نداشته است.

افزایش نرخ بهره در ترکیه برای مقابله با تورم

این کارشناس بازارهای مالی با بیان اینکه تورم ترکیه در یکسال گذشته هزینه‌های بسیار زیادی به دولت و مردم ترکیه تحمیل کرده است، ابراز داشت: طبق شنیده ها، ترکیه در چند ماه گذشته ۱۱ میلیارد دلار برای پوشش دادن کم ارزش شدن لیر متحمل شده و نکته جالب این است که چند ماه قبل اردوغان رئیس جمهور ترکیه با وجود افزایش تورم در این کشور، خواهان کاهش نرخ بهره به کمتر از ۱۰ درصد بود اما در اواسط ژوئن اشاره کرد که به تیم اقتصادی خود اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را به منظور مقابله با تورم افزایش دهند.

زینلی با تأکید بر اینکه کاهش نسبتاً مناسبی در نرخ برابری لیر و دلار بوجود آمده است، افزود: به نظر می‌رسد که ترکیه در بلندمدت باز هم دچار آشفتگی شود کما اینکه بالا بردن نرخ بهره بیش از حد و در طول زمان زیاد ممکن است آسیب های زیادی به بدنه اقتصاد وارد نماید.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha