۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
برنامه‌ریزی برای کشت ۳۰ هزار هکتاری چغندر پاییزه در سال زراعی جدید

برنامه‌ریزی برای کشت ۳۰ هزار هکتاری چغندر پاییزه در سال زراعی جدید

مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیر کشت چغندرقند پاییزه برای سال زراعی جدید ۳۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ شده و تامین بذر هم صورت گرفته است.

به گزارش بازار، گردهمایی برنامه‌ریزی کشت پاییزه چغندر قند برای سال زراعی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ به منظور ایجاد هماهنگی و تبیین سیاست‌های اجرایی معاونت زراعت و دفتر گیاهان قندی در راستای تحقق اهداف برنامه افزایش تولید محصولات راهبردی و ایجاد امنیت غذایی و الگوی کشت در سالن اجتماعات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندر قند در کرج برگزار شد.

پیمان حصادی مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی گفت: توفیقات حاصل از افزایش عملکرد چغندر قند پاییزه در کشور از تعامل میان صنعت، تولید و تحقیقات به دست آمده که این مهم باید ادامه‌دار باشد که ما بتوانیم عمده نیاز کشور برای تامین شکر را از کشت پاییزه تولید کنیم.

وی افزود: حدود ۲۰۰ هزار هکتار از سهم اراضی آبی کشور به کشت بهاره و پاییزه چغندر قند تعلق دارد و از این سطح حدود ۶۵ درصد تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار دارد و در تلاش هستیم تا سه سال آینده ۳۵ درصد باقی مانده را از طریق آبیاری تیپ انجام دهیم اما درصدد هدفمند کردن تولید شکر با جایگزینی کشت بهاره به پاییزه هستیم.

مجری طرح گیاهان قندی تصریح کرد: در کشت پاییزه هم کاشت و هم برداشت با محدودیت زمان رو به رو هستیم و برای تولید بهتر و عملکرد با عیار بالا در برنامه، باید پیشنهادات موسسه تحقیقات را در اولویت کشت قرار دهیم.

حصادی در خصوص برنامه‌ریزی برای کشت پاییزه چغندر قند امسال عنوان کرد: سطح زیر کشت این محصول برای سال زراعی جدید ۳۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی و به استان‌ها ابلاغ شده و تامین بذر هم صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: در صورت راه‌اندازی بخش صنعت (احداث و راه‌اندازی کارخانجات قند در مناطق مستعد) می‌توانیم تولید شکر را افزایش داده و در تولید این محصول به خودکفایی برسیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha