۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
۷ هزار خودرو کار جابجایی زائران در مرزهای کشور را برعهده دارند
معاون وزیر راه و شهرسازی:

۷ هزار خودرو کار جابجایی زائران در مرزهای کشور را برعهده دارند

ایلام- معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هفت هزار دستگاه کار جابجایی زائران در تمامی مرزهای کشور با عراق را برعهده دارند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی راهداری ایلام، داریوش امانی در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای این بود که تا یک هفته قبل از اربعین تمامی کارهای عمرانی مسیرهای منتهی به پایانه و مرز مهران پایان یابد، در این راستا زیرساخت های لازم در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران در بحث سایبان ها، مه پاش و تونل های سرد و آبسردکن ها به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه برکت مرز مهران، افزود: این پایانه نزدیک ۲ ماه است که به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل داده شده که در این خصوص با تلاش های ستودنی اقدامات زیرساختی مناسبی از جمله سالن های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان احداث شده و آسفالت محوطه پایانه نیز انجام شده است.

معاون وزیر راه و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: بعد از اربعین امسال طرح جامع پایانه برکت برای ایجاد ساخت های دائمی تهیه خواهیم کرد و تلاش مسوولان همین است سال به سال خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

امانی با بیان اینکه امسال با تدابیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای مسیرهای اربعینی و منتهی به پایانه های مرزی اختصاص یافت، افزود: تمای زیرساخت های که در مرز مهران وجود دارد در سایر مرزهای وجود دارد.

وی تصریح کرد: در نشست اخیر که با حضور معاون اول رییس جمهور جهت آخرین هماهنگی ها برای حمل و نقل و جابجایی زوار انجام گرفت از قبل اعلام شده بود که هفت هزار دستگاه کار سرویس دهی و جابجایی زائران را در ایام اربعین در کلیه مرزها بخصوص مرز مهران برعهده دارند.

امانی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهادها و دستگاه های دیگر نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار عزیز پیش نیاید.

وی یادآور شد: هموطنان عزیر توصیه می کنیم که از دیگر مرزهای کشور هم برای تردد و رفتن به کربلای معلی استفاده کنند و سفر خود را برای روزهای آخر نگذارند چرا که با توجه به کمبود ناوگان اتوبوس و ازدحام جمعیت در روزهای آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود.

معاون وزیر راه تصریح کرد: با توجه به تدابیر لازم و مصوبات ستاد اربعین مقرر شد که سفر زائران از اول ماه صفر انجام شود و در این خصوص ما هم سرویس دهی و کار جابجایی زوار را به موقع را را انجام دهیم اگر زائران به همین میزان تردد در رفت در برگشت به کشور به همین میزان باشد اتوبوس ها خالی بر نمی گردند می توانند به زائران سرویس دهی انجام گیرد.

امانی خاطرنشان کرد: بیشترین تلاش ما این است که در روزهای آخر بتوانیم با توجه به اینکه حجم زیادی از زائران به کشور باز می گردند کار جابجایی زوار را به خوبی انجام دهیم.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha