۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش ارتباطات استان سمنان اختصاص یافت
معاون استاندار سمنان در گفتگو با بازار:

۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به بخش ارتباطات استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- صادقی، معاون اقتصادی استاندار سمنان درباره حمایت‌های صورت گرفته در حوزه اقتصاد دیجیتال استان گفت: ۲۵ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ به حوزه ارتباطات اختصاص داده شد.

محمد رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به اقدامات حوزه آی تی طی دولت سیزدهم و با اشاره به اینکه برج آی در در مرکز استان سمنان احداث می شود، بیان کرد: شرکت شهرک های صنعتی به دنبال مجوزهای این برج از شهرداری و دیگر ارگان های ذی ربط است تا بتوانیم مجموعه دانش بنیان ویژه اقتصادی را شاهد باشیم.

وی از رشد نزدیک به ۳۰ درصدی شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: در شاهرود یک مرکز اقتصاد دیجیتال در حال احداث است و خوشبختانه با مشارکت خیران پیشرفت بسیار خوبی را نیز در این مجموعه شاهد هستیم.

معاون استاندار سمنان درباره دیگر پیشرفت های خوبی که در حوزه آی تی طی دولت سیزدهم رقم خورده است، گفت: نظام صنفی رایانه ای استان سال ها زیر نظر تهران بود که امسال با پیگیری های صورت گرفته، این نظام صنفی مستقل شده است.

صادقی با بیان اینکه نخستین نشریه هوش مصنوعی کشور در دانشگاه آزاد سمنان رونمایی شد، گفت: در پست اکسپو در تهران استان سمنان برترین غرفه کسب و کارهای مجازی را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه پست اکسپو یکی از زمینه هایی است که اقتصاد استان سمنان به درستی می تواند در آن گسترش چشم گیر پیدا کند چرا که تعداد واحد های کسب و کارهای دیجیتال این استان بالا است، افزود: در آینده نزدیک پست اکسپو یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی در استان خواهد شد چرا که تمام ارائه خدمات در بستر مجازی نیازمند پست خواهد بود.

معاون اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه تفاهم با ایرانسل در استان صورت گرفته است، تاکید کرد: ۴۷۰ کیلومتر فیبر نوری در استان سمنان کشیده خواهد شد و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی شرکت ایرنسل تعهد شده که هزینه کند و حتی شهرداری و بخشداری ها و ... نیز پای کار آمده اند و ما در حال تولید نقشه های آن هستیم.

صادقی با بیان اینکه شبکه فیبر نوری به معنای مبنای شهر هوشمند در استان سمنان رقم خواهد خورد، تاکید کرد: در الکامپ کشوری ۲۷ شرکت دانش بنیان و های تک استان سمنان حضور داشتند و سمنان یکی از استان های برجسته بود به نظر می رسد بتوانیم با این توسعه ای که در بخش الکامپ داریم، بتوانیم رویداد استانی خودمان را هم در چند سال آینده برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵ میلیارد تومان از تسهیلات تبصره ۱۸ استان سمنان به حوزه ارتباطات اختصاص داده شد، بیان کرد: پنج میلیارد تومان نیز تسهیلات کم بهره جزء سه تبصره ۱۸ امسال به بخش آی تی و اقتصاد دیجیتال اختصاص یافته است.

معاون استاندار سمنان گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در استان رخ داده طرح از مزرعه تا سفره است که موضوع آن ایجاد مراکز عرضه مستقیم محسوب می شود.

صادقی با بیان اینکه جلسات مختلفی برای این موضوع گذاشته شده و تاکید ما بر شهرداری های استان این بوده که تا پایان سال جاری ۶۰ مرکز عرضه مستقیم را در استان داشته باشیم، گفت: این مقوله می تواند با کاهش واسطه ها اقلام را ارزان تر به دست مردم برساند و این تورم را در استان سمنان کاهش می دهد.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha