۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در سطح شهر ایلام وجود دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام:

۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در سطح شهر ایلام وجود دارد

ایلام-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: هم اکنون ۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در سطح شهر ایلام وجود دارد.

پرویز ناصری در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه باید فعالیت دستگاه‌ها در هفته دولت برای مردم تببین شود، گفت: شرکت آبفای استان به عنوان یک دستگاه خدمات رسان در حال ارائه خدمات به ۵۷۷ روستا و ۲۰ شهر است.

وی افزود: در استان ایلام ۷۰ درصد منابع آبی را آب‌های زیرزمینی و ۳۰ درصد را آب‌های سطحی تشکیل می‌دهد و سالانه حدود ۶۴ میلیون متر مکعب مصرف آب استان است که حدود ۴۷ میلیون متر مکعب در نواحی شهری و ۱۷ میلیون متر مکعب در نواحی روستایی استفاده می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان ایلام با بیان اینکه سد ایلام به عنوان تنها منبع آب سطحی ۵۵ درصد آب شهر ایلام و ۵۰ درصد شهر ملکشاهی را تامین می کند، اظهار داشت: در هفته دولت ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان شامل ۷ پروژه در حوزه آب و یک پروژه در حوزه فاضلاب افتتاح و ۵ پروژه نیز با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.

ناصری در ادامه به علت قطعی آب در شهر ایلام اشاره کرد و گفت: قطعی آب در سال جاری با وجود بارش های مناسب یکی از دغدغه های شهروندان است که باید گفت علت این قطعی ها پایین بودن میزان ظرفیت تصفیه خانه آب شهر ایلام است و ارتقا میزان ظرفیت تصفیه خانه از ۵۴۰ لیتر به ۸۰۰ لیتر طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته افزایش توان ذخیره مخازن است و همچنین برای افزایش ظرفیت آب ایلام تعویض خط فرسوده گل گل به طول ۲۶ کیلومتر در دستور کار قرار دارد و برای تحقق این مهم تعویض و افزایش قطر لوله انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفای اضافه کرد: متاسفانه زیرساخت‌های حوزه آبرسانی طی سال‌های اخیر تغییر نکرده در حالی که انشعابات افزایش یافته و هم اکنون ۲۵۰ کیلومتر شبکه فرسوده در سطح شهر ایلام وجود دارد که در تلاشیم از طریق سفر دوم ریاست جمهور به استان حداقل ردیفی برای بهسازی شبکه فرسوده آب ایجاد شود که امید است اعتبار لازم برای تحقق این مهم تخصیص یابد.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha