۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه | صنعتی سازی ساختمان را حمایت می کنیم
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران مطرح کرد

رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه | صنعتی سازی ساختمان را حمایت می کنیم

گرگان- آئینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: علی رغم وجود مشکلاتی همچون بیمه تامین اجتماعی، عدم همکاری بانک ها و شهرداری ها شاهد رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه هستیم.

محمد آینی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره روند نوسازی بافت فرسوده و اجرای طرح مسکن ملی اظهار کرد: صنعت ساختمان دچار سه مشکل جدی شامل ببیمه تامین اجتماعی، عدم همکاری بانک ها و عدم ارائه بسته تشویقی توسط شهرداری ها است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که بیمه تامین اجتماعی ساخت و ساز در بافت های فرسوده را بشدت آزار می دهد، افزود: قوانین جدید به نفع منطقه مرغوب شمال شهر شده که میزان هزینه بیمه تامین اجتماعی پروانه ها در مناطق شمال شهر و مرغوب شهر را نسبت به قبل کاهش داده است.

وی ادامه داد: در عوض میزان هزینه در مناطق محروم و کمتر برخوردار و بافت های فرسوده شهر ۲۰ تا ۳۰ برابر شده و براساس خبری که ما داریم، خیلی از سازنده ها فعلاً فعالیتی ندارند.

آئینی درباره عدم همکاری بانک ها و شهرداری ها هم گفت: سیستم بانکی همکاری کامل و مطلوبی در اعطای تسهیلات به بافت های فرسوده نداشته و برخی از شهرداری ها بحث تشویقی بافت های فرسوده را اجرا نکردند؛ با این حال ما در سه ماه اول امسال نسبت به سه ماه اول سال قبل شاهد رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده هستیم.

وی با بیان این که بسته های تشویقی باعث رشد سه برابری صدور پروانه در شهری مثل تهران شده، گفت: این نشان می دهد بسته های تشویقی شهر سازانه و کالبدی تاثیر معنی دار و فاحشی دارند و ما فکر میکنیم که اگر این بسته در کل شهرها اجرا شود، حداقل انتظار سه برابری مشارکت در ساخت و سار در کل کشور را دشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری تصریح کرد: امسال به رغم این سه مشکل که عرض کردم در چهارماه اول سال، بیش از ۲۰ هزار واحد صدور پروانه داریم و در بیشتر از ۸۰ شهر رشد ساخت و ساز داریم که متوسط ۴۱ درصد کل کشور است؛ بالاترین آن در تمامی مناطق تهران است که عمدتاً در مناطق ۱۱ تا ۱۵ است.

وی با تاکید بر این که در بافت های فرسوده هر صنعت نوینی که بتواند دوره ساخت و زمان اسکان موقت را کاهش دهد، حمایت خواهد شد، گفت: سریع سازی خیلی مهم است و در بافت فرسوده ویژگی که دارد پ، هندسه متفاوت این قطعات است که باید انعطاف لازم را داشته باشیم و برای هر قطعه ای بتواند مدولار آن را تولید کند، به آن سرعت بدهد و سبک سازی شود حمایت خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha