۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
تخصیص ۶۵ درصد تسهیلات بانکی برای افزایش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی
معاون اقتصادی وزیر کشور تاکید کرد

تخصیص ۶۵ درصد تسهیلات بانکی برای افزایش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی

فومن - معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه واحدهای تولیدی راکد کشور احیا می شوند،گفت: ۶۵ درصد تسهیلات بانکی برای افزایش سرمایه درگردش واحدهای تولیدی تخصیص یابد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، بابک دین پرست دوشنبه شب در جریان بازدید از یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی کوچیچال شهرستان فومن بیان داشت: ۶۵ درصد از تسهیلات بانکی باید برای افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اختصاص یابد و لذا هیچ کاری مهم تر از پیگیری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم نیست. 

وی با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت به فرمانداران، حفظ اشتغال و تولید موجود، تلاش برای تقویت واحدهای تولیدی فعال با تولید پایین تر از ظرفیت اسمی، احیای واحدهای تولیدی راکد، مراقبت از واحدهای تولیدی بحرانی و مشکل دار، مساعدت و پیگیری بازگشت واحدهای تولیدی تملک شده توسط بانک، تلاش برای تکمیل واحدهای دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و همچنین ساماندهی واحدهای نیمه تمام قابل واگذاری به بخش غیر دولتی را از جمله این ماموریت ها ذکر کرد.

دین پرست افزود: این وظیفه ها یکی از پایه های اصلی ارزیابی عملکرد فرمانداران است و همان طور که مقام معظم رهبری بر حمایت از رونق تولید تاکید کرده اند؛ وظیفه اصلی فرمانداران نیز بر این اساس است. 

 واحد تولیدی که معاون وزیر کشور که از آن بازدید کرد، هم اکنون دارای پنج خط تولید فعال و تعداد ۱۵ کارگر در آن مشغول به کار است. این شرکت با تولید پنج نوع محصول در حوزه تولید محصولات بهداشتی مشغول به کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی و مشکلات بنگاه های اقتصادی گیلان، به این استان سفر کرده و ضمن حضور در تمامی ۱۶ شهرستان گیلان، از بنگاه های اقتصادی منتخب استان بازدید خواهد کرد.

کد خبر: ۲٬۳۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha