۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
تماس با معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدیدی بدون تشریفات معمول
حواشی اولین سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد به اروند؛

تماس با معاون اقتصادی وزیر کشور در بازدیدی بدون تشریفات معمول

آبادان- سفر دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور به منطقه آزاد اروند حواشی را به همراه داشت که برخی از آنها جالب توجه است.

محمود نواصر؛ بازار: ۱۴ آبان ماه امسال با پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و موافقت رئیس جمهور، «حجت‌الله عبدالملکی» به عنوان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد. این انتصاب بازتاب‌های زیادی در همه محافل کشور به ویژه در بین فعالان اقتصادی به همراه داشت.

وزیر مستعفی تعاون، کار و رفاه اجتماعی که توئیت‌هایش در فضای مجازی همیشه مورد توجه و واکنش بر انگیز بوده پس از رسیدن به کرسی مناطق آزاد ترجیح داد دومین سفر خود را به منطقه آزاد اروند که یکی از پُرچالش‌ترین مناطق آزاد کشور است انجام دهد.

منطقه آزاد اروند شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر است و علیرغم اینکه صنعت، تجارت، گردشگری و ورزش در این منطقه دارای پیشینه تاریخی است ولی مشکلات اقتصادی زیادی دارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان سازمان منطقه آزاد اروند از بدو تاسیس تاکنون با وجود دولت‌های مختلف اما همچنان آنگونه که باید بر روی ریل اصلی قرار نگرفته است.

عبدالملکی روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی آبادان وارد منطقه آزاد اروند شد. منطقه‌ای که در سیمای شهری از ابتدایی‌ترین مولفه‌های شهرسازی محروم است و فقط عنوان منطقه آزاد را یدک می‌کشد.

در بین همه دبیران شورای عالی مناطق آزاد کشور که پیشتر عهده‌دار کرسی آن بودند، عبدالملکی اولین فرد در این مسند بود که بدون تشریفات و تیم اسکورت خاص راهی برنامه‌های خود شد؛ خبری از تیم تشریفات، کاروان خودرویی بزرگ، تیم حفاظت و ... نبود

بازدید از مناطق محروم

وی در اولین گام به یکی از مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر خرمشهر رفت تا از نزدیک وضعیت آن را بررسی کند. کوچه‌هایی با آسفالت خراب و فاضلاب و نظافت نامناسب.

برنامه بعدی عبدالملکی بازدید از شهرک صنعتی خرمشهر بود که وی از نزدیک تولیدات چند کارخانه را مورد بررسی قرار داد و در خصوص مشکلات از تولیدکنندگان سئوالاتی را مطرح کرد.

عبدالملکی بازدیدی نیز از چند کارخانه در شهرک صنعتی آبادان داشت و پس از آن قرار بود با فعالان اقتصادی منطقه دیدار کند که در بدو ورود به لابی سازمان منطقه آزاد اروند به درخواست چند نفر از کارکنان این سازمان که مطالباتی با سایر همکاران خود از این سازمان داشتند، نه نگفت و به سالن دیگری رفت تا به صورت چهره به چهره پای درد و دل کارکنان نیز بنشیند. 

عبدالملکی پس از حضور در جلسه با فعالان اقتصادی منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

وی پس از اینکه یکی از فعالان اقتصادی مشکلی را مطرح کرد که در حیطه وزارت کشور بود، با معاون اقتصادی وزیر کشور تماس گرفت و از وی خواستار رفع مشکل صادرات برای فعالان اقتصادی شد.

اکنون باید دید آیا عبدالملکی سازمان منطقه آزاد اروند را متحول می‌کند یا اروندنشینان همچنان در دوران مدیریتی وی نیز نباید طعم تحول و توسعه را بچشند؟

کد خبر: ۱۸۹٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha