۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
صادرات ۷۵درصد تولیدات دنیای سبز|سنگ اندازی ها در مسیر تولید
مدیرعامل شرکت غذایی دنیا سبز مطرح کرد؛

صادرات ۷۵درصد تولیدات دنیای سبز|سنگ اندازی ها در مسیر تولید

بیرجند- مدیرعامل شرکت غذایی دنیا سبز از صادرات ۷۵ درصد تولیداتش به خارج از کشور خبر داد و گفت: علی رغم حمایت مسئولان ارشد استان از بخش تولید اما مدیران میانی و کارشناسان سنگ اندازی دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به همراه معاون هماهنگی اموراقتصادی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مدیران اقتصادی و صنعتی استان در بازدید از شرکت غذایی دنیای سبز واقع در شهرک صنعتی بیرجند از نزدیک در جریان فعالیت های این واحد تولیدی و همچنین مشکلاتش قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت غذایی دنیای سبز که با احیای این واحد در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی توانسته تولیدات مورد نظر را به عراق صادر کند، در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: بخشی از کارهای این واحد را با برون سپاری توسط ۱۰۰زن سرپرست خانواده انجام می دهیم.

محمدرضا بهدانی بیان داشت: با انجام این که هم به آنها کمک می شود و هم کار خوبی در بحث مدیریت فضا و هزینه ها انجام می شود و ۷۵ درصد تولید این شرکت به عراق صادر می شود.

وی که از سال ۱۳۷۹ در حوزه بازار یابی فعالیت می کند، افزود: یکی از مشکلات ما برای صادرات نبود پرواز باری در استان است که سبب شده با وجود آماده بودن دو تریلی از تولیدات شرکت برای صادرات به عراق، نتوانیم آنها را صادر کنیم.

بهدانی اظهار کرد: با وجود این که ستاد تسهیل استان ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰با امضا استاندار مصوبه ای برای توسعه این شرکت داشته است به دلیل این که سرمایه گذار قبلی به تعهدات خود در این خصوص عمل نکرده، شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی مانع از توسعه این واحد شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که برای خاک برداری طرح توسعه ۱۷۵ میلیون تومان و برای نقشه برداری آن ۶۰میلیون تومان هزینه کرده ایم.

وی از بدهی های تامین اجتماعی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این واحد یاد کرد و بیان داشت: یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان از این بدهی مربوط یک فروردین ۱۳۹۱تا ۳۱ اسفند ۱۳۹۵است و ۲۱۳میلیون تومان هم مربوط به یک فروردین ۱۳۸۶تا ۲۹ اسفند۱۳۸۶است که تامین اجتماعی آن را از ما طلب می کند.

وی با اشاره به این که بخشی از این بدهی مربوط به ۱۵سال قبل و دوره مدیریت قبلی این واحد است، افزود: بعضی از دستگاه های اجرایی استان زمانی که متوجه احیای این واحد تولیدی شدند با هدف این که می توانند چیزی از ما بگیرند به جای حمایت از ما صورت بدهی هایی را برای ما آوردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بعد از شنیدن سخنان مدیر عامل این واحد تولیدی گفت: از فعالان حوزه تولید استان که انگیزه زیادی برای کار دارند باید حمایت شوند و راه حل های باید برای رفع مشکلاتشان پیدا شود.

محسن کوشش تبار افزود: از این واحد که بعد از سال ها رکود احیا شده باید به طور جدی حمایت شود زیرا وی هم سرمایه خوبی برای سرمایه گذاری دارد و هم خودش بازاریابی تولیداتش را برای صادرات انجام می دهد.

به گفته وی با توجه به سفر رئیس قوه قضائیه به خراسان جنوبی باید با طرح مشکلات این واحد در حوزه قضای زمینه رفع آنها فراهم شود.

وی بر شفاف سازی در همه امور با تقویت سامانه های مورد نظر تاکید کرد و ادامه داد : در سطح ملی با فساد مبارزه می شود و برای انجام پیگیری ها در سطح ملی برای رفع مشکلات این واحد اعلام آمادگی می کنیم.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha