۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
سپاهان باتری برای نصب هزینه دریافت می کند| عمر مفید باتری به کمتر از چهار ماه رسید
بازار خبر می دهد

سپاهان باتری برای نصب هزینه دریافت می کند| عمر مفید باتری به کمتر از چهار ماه رسید

یکی از مخاطبان «بازار» طی تماس با خبرنگار این رسانه گفت: حدود چهار ماه پیش از سپاهان باتری محصولی خریداری کردم که خراب شد، اکنون برای خرید محصول جدید ۴۰۰هزار تومان هزینه نصب و ارسال دریافت کردند.

بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش رسانه «بازار» گزارشی در خصوص تحقیقات میدانی صبا باتری به دلیل افزایش ضریب خرابی محصولاتش منتشر کرد، ظاهرا وضعیت افت کیفیت به سپاهان باتری نیز رسیده است. به تازگی یکی از مخاطبان «بازار» طی تماس با خبرنگار این رسانه اعلام کرد؛ حدود چهار ماه پیش اقدام به تهیه باتری از شرکت سپاهان باتری کردم، علیرغم اینکه اعلام شد محصول مذکور یکسال گارانتی دارد، با گذشت مدتی عمر مفید این باتری تمام شد.

این مخاطب که مالک یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ است، در خصوص خرید مجدد باتری از برند سپاهان بیان کرد: «پس از تماس های فراوان با شرکت سپاهان باتری در اصفهان، نماینده این برند در تهران حاضر به تامین مشروط به محاسبه هزینه پیک شد، این شرکت ۴۰۰ هزار تومان هزینه پیک و نصب باتری را دریافت کرد.»

وی افزود: شرکت سپاهان مدعی بود که اگر تمایل به خرید از این نماینده ندارم، می توان طی تماس با امداد باتری از آن ها محصولی با ارسال رایگان خریداری کنم.

باتوجه به اینکه قیمت هر آمپر باتری در بازار اکنون به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است، عدم ارسال رایگان یا دریافت هزینه نصب از سوی تولیدکنندگان برای مشتریان غیرمنطقی به نظر می رسد

کیفیت باتری نیاز به بررسی وزارت صمت دارد

باتوجه به اینکه ضریب افزایش خرابی باتری در بازار از سوی دو برند بزرگ صبا و سپاهان روبه افزایش است، به نظر می رسد سازمان های ذیربط و وزارت صمت باید فرآیند کنترل کیفیت تولید باتری را بررسی کنند. زیرا در فصل گرما میزان خرابی باتری به دلیل استفاده بیشتر از تجهیزات الکتریکی افزایش می یابد، از همین رو نگرانی از خرید یک باتری با کیفیت برای مالکان وجود دارد.

باتوجه به اینکه قیمت هر آمپر باتری در بازار اکنون به ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است، عدم ارسال رایگان یا دریافت هزینه نصب از سوی تولیدکنندگان برای مشتریان غیرمنطقی به نظر می رسد. زیرا عمر مفید یک باتری با کیفیت در بازارهای جهانی حدود دو سال است، اما تولیدات داخلی کمتر از دو سال طول عمر دارند.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha