۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
لیتیوم؛ پر بازده ترین فلز جهان برای سرمایه گذاران| سود لیتیوم از طلا پیشی گرفت!
تحلیل بازار فلزات؛

لیتیوم؛ پر بازده ترین فلز جهان برای سرمایه گذاران| سود لیتیوم از طلا پیشی گرفت!

علیرغم ریزش قیمت اکثر فلزات در بازارهای جهانی، گزارش های بازار حاکی از رشد ۱۰.۸۱ درصدی قیمت لیتیوم طی نیمه اول سال جاری میلادی است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرغم ریزش قیمت اکثر فلزات در بازارهای جهانی، گزارش های بازار حاکی از رشد قیمت ۱۰.۸۱ درصدی قیمت لیتیوم طی نیمه اول سال جاری میلادی است.

بر اساس این گزارش، لیتیوم موفق شده است با این آمار جایگاه پربازده ترین فلز بازار در نیمه اول سال ۲۰۲۳ را به خود تخصیص دهد که از این منظر بسیار پر اهمیت است. از سوی دیگر، طلا به عنوان پر طرفدار ترین فلز گرانبهای بازار پس از لیتیوم در جایگاه دوم فلزات به لحاظ سود سرمایه گذاری ایستاده است.

علیرغم تمامی خوشبینی های موجود برای بازار لیتیوم، باید بدانیم که این فلز صنعتی مانند بسیاری از موارد مشابه خود، به شدت تحت سیطره شرایط عمومی اقتصاد چین و میزان تقاضای شرکت های صنعتی این کشور قرار داشته و در صورت ادامه وضعیت اقتصاد چین به وضعیت فعلی، لیتیوم نیز به شدت تحت تاثیر منفی شرایط قرار خواهد گرفت.

اما دلیل اصلی پربازده بودن لیتیوم برای سرمایه گذاری در میان فلزات مشابه دیگر، افزایش تقاضای جهانی برای تولید و خرید خودروهای الکتریکی است. لیتیوم به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده باتری های قابل شارژ و به نوعی قلب تپنده این دست خودروها نیز محسوب می شود.

Electric Vehicle (EV) Sales, 2010 - 2023

بر اساس آخرین آمارهای موجود، پیش بینی می شود میزان فروش جهانی خودروهای الکتریکی در بازارهای جهانی تا پایان امسال به ۱۴ میلیون دستگاه افزایش یابد؛ موضوعی که می تواند به انقلابی بزرگ در زمینه تقاضای جهانی برای لیتیوم عمل نماید.

این در حالیست که میزان تولید این دست خودروها از سال ۲۰۲۲ به این سو بیش از ۳۵ درصد افزایش یافته و همین موضوع منجر به افزایش ارزش سهام شرکت های تولیدی خودروهای الکتریکی تا ۱۸ درصد طی ماه های گذشته افزایش یافته است.

کد خبر: ۲۳۸٬۹۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha