۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۲
تجار اردبیلی به بازار متنوع بنگلادش ورود کنند
رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل:

تجار اردبیلی به بازار متنوع بنگلادش ورود کنند

اردبیل- پیرموذن، رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: بنگلادش بازار متنوعی دارد که تجار و بازرگانان ما می توانند در این عرصه رقابت فعالانه ای را داشته باشند.

حسین پیرمؤذن در حاشیه نشست با سفیر بنگلادش در اتاق بازرگانی اردبیل به خبرنگار بازار گفت: ما رایزنی های خوبی را با سفیر و همراهان کشور بنگلادش در تعامل و ارتباط تجاری، بازرگانی و حتی سرمایه گذاری داشتیم که طرف بنگلادشی قول داد تا ظرفیت های استان اردبیل را بیشتر برای مسئولان کشورش بازگو کند.

وی با قدردانی از همراهی خوب بخش خصوصی به ویژه تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران فعال در اردبیل در این نشست تصریح کرد: زمینه برای صادرات محصولات متنوع به کشور بنگلادش فراهم است و سفیر این کشور از فعالان صادراتی خواست تا در تأمین ماشین آلات نساجی، آهن، استیل، منابع معدنی، محصولات پتروشیمی به ویژه نخ و پنبه ورود پیدا کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل بازار بنگلادش را بازار خوب برای تجار اردبیلی اعلام کرد و گفت: ما حتی می توانیم در صادرات بذر سیب زمینی به بنگلادش ورود پیدا کنیم که در این باب نشست های مشترکی نیز در آینده برگزار خواهد شد.

پیرمؤذن به نشست اخیر با سفیر چین در تهران و تقویت روابط اردبیل با چینگ های چین اشاره کرد و افزود: در تفاهمنامه امضا شده صادرات بذور سیب زمینی و سایر تبادلات تجاری و بازرگانی را شاهد خواهیم بود که با بنگلادش نیز می توان همین تقویت روابط و حتی خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهرهای بنگلادش را مطرح کرد.

وی به رشد اقتصادی این کشور و تنوع صادرات و واردات بنگلادش اشاره کرد و ادامه داد: آنچه که در این نشست جالب توجه بود، تولید محصولات کشاورزی با محدودیت منابع خاک بود که خود سفیر و رایزن اقتصادی این کشور اعلام کرد که علاوه بر کشت سه تا چهار مرحله ای در طول سال، حتی از آب نیز به عنوان بستر تولید محصولات کشاورزی استفاده می شود.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل خاطرنشان کرد: هر چند همچنان مشکلات بانکی، تجار و بازرگانان ما را در روابط بین المللی آزار می دهد ولی امیدواریم با تدبیر مسئولان امر این موانع رفع شده و شرایط خوبی را در تقویت تجارت با کشورهای مختلف شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha