۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
۶۰ هزار تن کود شیمیایی در ایلام توزیع شد
سرپرست شرکت خدمات کشاورزی ایلام:

۶۰ هزار تن کود شیمیایی در ایلام توزیع شد

ایلام- سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: در سال جاری ۶۰ هزار تن کود شیمیایی در مناطق مختلف استان توزیع شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی ایلام، سیامک بیگی با اشاره به توزیع ۶۰ هزار تن کود شیمیایی در استان اظهار داشت: بر اساس اقدامات ترویجی سازمان جهاد کشاورزی استان و اجرای طرح‌هایی همچون کشت قراردادی گندم و طرح جهش تولید در دیمزارها میزان مصرف کودهای فسفاته و پتاسه افزایش یافته است.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف متعادل کودهای شیمیایی به منظور افزایش عملکرد در واحد سطح مزارع افزود: در سال گذشته شاهد جهش مناسبی در توزیع و مصرف کودهای پایه فسفاته و پتاسه به همراه کودهای ازته بودیم که در کنار سایر عوامل موثر در تولید، افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر در تولید محصولات اساسی کشاورزی را در سال زراعی جاری به همراه داشته است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه ۵۸ کارگزاری فعال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اقصی نقاط استان کار توزیع کودهای شیمیایی را بر عهده داشته اند، عنوان کرد: در زمان حاضر توزیع کودهای شیمیایی برای استفاده در کشت‌های بهاره و ذخیره سازی آن‌ها به منظور استفاده در کشت پاییزه استان در دست اقدام است.

کد خبر: ۲۳۸٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha