۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
رشد بیش از ۵۲ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌ها در دولت سیزدهم
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون خبر داد

رشد بیش از ۵۲ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌ها در دولت سیزدهم

محمدی، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون از رشد بیش از ۵۲ درصدی صدور ضمانت‌نامه‌ها در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش بازار، البرز محمدی در نشست خبری به‌مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به‌عنوان یک صندوق حمایتی پوشش ریسک تسهیلات و منابع اعتباری تعاونی را دنبال می‌کند. وی تأکید کرد: در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت صادر شده است که در مجموع رشد بیش از ۵۲ درصدی در این حوزه به ثبت رسید.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اضافه کرد: در سال قبل ۷۷ درصد ضمانت‌نامه‌ها در بخش کشاورزی صادر شد و این در حالی است که در سال‌های گذشته این سهم حدود ۳۵ درصد بوده است. محمدی ادامه داد: در جهت حمایت از کسب‌وکارهای تعاونی از سال گذشته کارمزد صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های تعاونی ۶۰ درصد تقلیل یافته است.

وی گفت: در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار تسهیلات خُرد آنان را تا سقف یک میلیارد ریال بدون اخذ وثایق تضمین می‌گردد که برای این مهم تعهد ۵۰ میلیارد تومانی در جهت صدور ضمانت‌نامه با همکاری معاونت زنان ریاست جمهوری در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تأکید کرد: تسهیل‌گری در حوزه دیجیتالی‌کردن خدمات این صندوق و ضمانت الکترونیکی در این راستا دنبال می‌شود و امیدواریم در این حوزه درگاه مشترک معاونت تعاون، بانک توسعه تعاون و صندوق در این ارتباط محقق شود.

وی تصریح کرد: افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون را در دستور کار داریم که در این خصوص نیز طرحی تهیه شده است. محمدی در ادامه بیان کرد: طرح ضکات(ضمانت، کارآفرینی، اشتغال و تعاون) به‌عنوان طرح افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون ظرف امسال دنبال می‌شود که امیدواریم از این طریق رشد سرمایه قابل توجه این صندوق را داشته باشیم.

وی توضیح داد: طبق اساسنامه، ۱۰ برابر سرمایه صندوق امکان ایجاد تعهد وجود دارد که این مهم اکنون به ۱۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر: ۲۳۸٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha