۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
موفقیت طرح اشتغالزایی محرومان در دهاقان/زمین‌های طرح جهش تولید مسکن به ۶۰ هکتار افزایش یافت
فرماندار شهرستان دهاقان اعلام کرد؛

موفقیت طرح اشتغالزایی محرومان در دهاقان/زمین‌های طرح جهش تولید مسکن به ۶۰ هکتار افزایش یافت

اصفهان - جمشیدیان، فرماندار دهاقان گفت: اقدامات مختلفی در راستای محرومیت زدایی از شهرستان دهاقان انجام شده که یکی از آن‌ها پرداخت تسهیلات هدفمند به منظور اشتغالزایی شهروندان است.

علی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی از سطح کشور اظهار کرد: بر این اساس ما در شهرستان دهاقان گام اول را از حوزه مسکن که بزرگترین مشکل مردم شهرستان بود، شروع کردیم. برای اجرای طرح جهش تولید مسکن وجود ۳۰ هکتار زمین کفایت می‌کرد اما با الحاقی که در سطح شهرستان اتفاق افتاد این مقدار به ۶۰ هکتار افزایش یافت؛ هدف از این افزایش، اجرای طرح مسکن محرومین بود.

وی افزود: بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف شد زمین مورد نیاز برای اجرای طرح مسکن محرومین که از مصوبات سفر استاندار به این شهرستان بود را تامین کند و تا امروز زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در ۵۰ درصد روستاهای این شهرستان پیش بینی شده است.

ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی جدید در دهاقان با هدف محرومیت‌زدایی

فرماندار شهرستان دهاقان ادامه داد: همچنین در سالی که گذشت، پروژه‌های محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران استان بالغ بر هشت میلیارد تومان در این شهرستان اجرا و ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه مانند ساخت مسجد یا سرویس‌های بهداشتی بین راهی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات موجود، در سال جاری پروژه ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی جدید نیز با هدف محرومیت‌زدایی آغاز خواهد شد.

جمشیدیان با اشاره به رشد دو برابری تسهیلات کمک به محرومین در سال گذشته گفت: جلسات مختلفی با حضور مدیرکل بهزیستی و مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان برگزار و بین ۱۲ تا ۲۰ مصوبه در هر جلسه ثبت شد. در جلسه با معاون هماهنگ کننده محرومیت‌زدایی و سازندگی کشور نیز ۳۵ مصوبه لازم‌الاجرا ثبت شد که در حال پیگیری اجرای آن‌ها هستیم. به علاوه قرارگاه جهادی شهرستان دهاقان نیز برای اولین بار در شهرستان تشکیل شد.

تسهیلات محرومیت زدایی با سیاست اشتغالزایی

وی ادامه داد: در سال گذشته تسهیلات محرومیت‌زدایی بیشتر با سیاست اشتغالزایی پیش رفته است، اظهار کرد: این اشتغال در سال گذشته به افراد اشتغال‌آفرین پرداخت شد تا با ایجاد یا توسعه یک کسب‌وکار برای افراد محروم اشتغال ایجاد کنند. از سوی دیگر در برابر پرداخت تسهیلات به این کارآفرینان، از آن‌ها تعهد گرفته شد که حداقل تا ۵ سال شغل این افراد را تامین و آن‌ها را بیمه کنند.

فرماندار دهاقان خاطرنشان کرد: این رخداد مثبت که در شهرستان دهاقان رخ داد، در سطح استان نیز مورد تشویق قرار گرفت و به سایر شهرستان‌های استان نیز توصیه شد از این روش برای پرداخت تسهیلات محرومیت‌زدایی استفاده کنند.

وی گفت: اعتقاد ما بر این است که اگر تسهیلات محرومیت‌زدایی به شیوه درستی به خانواده‌های کم‌برخوردار پرداخت نشود، صرفا آن‌ها را از یک خانواده محروم به یک خانواده محروم و بدهکار تبدیل کند.
جمشیدیان با اشاره به اهمیت محرومیت‌زدایی گفت: اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده که یکی از آن‌ها پرداخت تسهیلات هدفمند به منظور اشتغالزایی محرومان است. در این طرح با پرداخت تسهیلات به کارآفرینان و اخذ تعهد مبنی بر ایجاد اشتغال و بیمه محرومان حداقل تا ۵ سال، برای این قشر اشتغال ایجاد می‌شود. این طرح موفق در استان نیز مورد تشویق قرار گرفت و اجرای آن به سایر شهرستان‌ها توصیه شد.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha