۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۵ هزار فرصت شغلی در استان های همدان و قم فراهم شد
با همکاری بنیاد برکت؛

۵ هزار فرصت شغلی در استان های همدان و قم فراهم شد

کرج- معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: با همکاری بنیاد برکت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در دو استان همدان و قم ایجاد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، مرتضی نیازی گفت: با همکاری بنیاد برکت بیش از چهار هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در دو استان بزرگ کشور در قالب طرح های منبت کاری، سفالگری و راه اندازی کارگاه های ساخت قطعات خودرو ایجاد شده است.

نیازی با بیان اینکه امسال در استان همدان هدف گذاری ایجاد سه هزار طرح اشتغالزایی صورت گرفته است گفت: با ایجاد این سه هزار طرح اشتغالزایی اجتماع محور با کمک و همت تسهیل گران، شاهد اشتغال پنج هزار نفر در این استان خواهیم بود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با اشاره به اینکه شهرهای استان همدان از جمله نهاوند، کبودرآهنگ و ملایر در حوزه های مبل و منبت کاری، سفالگری، راه اندازی کارگاه های خیاطی و کارگاه هایی برای ایجاد اشتغال در منزل تمرکز کرده است گفت: از ابتدای امسال تا به امروز ۷۰۰ طرح در این استان ایجاد شده است.

هدف گذاری برای ۱۵۰۰ طرح اشتغال زا در استان قم

وی ادامه داد: ایجاد بسترهای کارگاهی برای ساخت قطعات خودرو همچنین ایجاد کارگاه های خیاطی از جمله برنامه هایی است که در این بخش باید برنامه ریزی شود.

نیازی با تاکید بر اینکه در سایر استان ها از جمله استان قم هم هدف گذاری برای ایجاد هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزا در دستور کار قرار گرفته است و تا به امروز ۵۰۰ طرح اجرایی شده است، افزود: این طرح های اشتغالزایی در تمامی رسته ها از جمله صنایع دستی، خیاطی، مشاغل فنی و خدمات عمومی اجرایی شده است.

نیازی اظهار کرد: با معاونت امور زنان در قالب طرح (شمسا) در استان قم تفاهم نامه ای به امضا رسید که از طریق آن برای بانوان سرپرست خانوار و بانوانی که مشکل دارند فرصت های شغلی ایجاد شده است.

طرح های حمایت از کولبران، سوخت بران و زندانیان آزاد شده

معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال، اجرای هفت هزار طرح حمایت از اقشار خاص در دستور کار بنیاد برکت قرار دارد که از این تعداد، دو هزار طرح برای حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

نیازی بیان کرد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ طرح حمایت از کولبران و سوخت بران، هزار طرح خانواده شهدا و ایثارگران، ۵۰۰ طرح زندانیان آزادشده و خانواده زندانیان و ۵۰۰ طرح طلاب و خانواده طلاب از جمله طرح های حمایتی بنیاد برکت است.

وی اضافه کرد: بنیاد برکت امسال هزار و ۵۰۰ طرح حمایت از معلولین و خانواده های آنها را هم در دستور کار دارد.

کد خبر: ۲۳۸٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha