۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
ساخت نیروگاه در بوستان‌های تهران در دستور کار شهرداری

ساخت نیروگاه در بوستان‌های تهران در دستور کار شهرداری

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از ساخت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی در بوستان‌های پایتخت برای تامین برق خبر داد.

به گزارش بازار، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس خورشیدی در بوستان‌هایی ایجاد می‌شود که مصرف برق زیادی دارند یا با شرایط خاصی مانند نبود امکان برق رسانی مواجه هستند. ساخت نیروگاه در بوستان‌های تهران در دستور کار شهرداری

حسینی افزود: مناقصه‌ها در برخی مناطق شهرداری تهران برای ساخت دست کم یک نیروگاه کوچک‌مقیاس برگزار شده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: براساس آیین‌نامه هیات وزیران، شهرداری تهران موظف است ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان‌های خود را از انرژی خورشیدی تامین کند و تاکنون در۵۶ نقطه شهر تهران در مجموع حدود ۱۲۰۰ کیلووات تولید برق از انرژی خورشیدی داشتیم که از میزان ۲۰ درصد خیلی کمتر است و در واقع هنوز به تولید یک درصد برق مصرفی هم نرسیده‌ایم.

حسینی افزود: پیش‌بینی می‌شود در صورت ساخت نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس تا پایان سال یک درصد را محقق کنیم و پس از آن به سمت ساخت نیروگاه‌های بزرگ مقیاس حرکت کنیم و این موضوع یکی از اولویت‌های ما باشد تا بتوانیم تولید ۱۲ درصد برق مصرفی ساختمان‌های شهرداری را از انرژی خورشیدی محقق کنیم.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha