۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸
واردات ۱۳۳ هزار تن پارچه در سال گذشته| به  ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نساجی نیاز داریم
دبیر انجمن صنایع نساجی ایران:

واردات ۱۳۳ هزار تن پارچه در سال گذشته| به ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت نساجی نیاز داریم

امامی رئوف دبیر انجمن صنایع نساجی ایران گفت: ۵۸۰ هزار تن پارچه در کشور مصرف می شود که ۴۴۰ هزار تن از محل تولیدات داخلی و مابقی آن یعنی ۱۳۳ هزار تن از محل واردات تامین می شود.

بازار؛ گروه صنعت: سید شجاع الدین امامی رئوف دبیر انجمن صنایع نساجی ایران طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران یکی از مشکلات صنعت نساجی را تامین پنبه دانست و گفت: بخشی از این محصول تولید داخلی وبخشی نیز وارداتی است.

امامی رئوف میزان مصرف پارچه در کشور را ۵۸۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: اما براساس آمار مرکز پژوهش‌ها میزان مصرف پارچه در کشور ۶۸۰ هزار تن است.

او همچنین مقدار واردات پارچه در سال گذشته را ۱۳۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: ۸۰ درصد پارچه تولید شده در کشور برای پوشاک و ۲۰ درصد هم برای کالای خواب مصرف می شود.

دبیر انجمن صنایع نساجی ایران همچنین مجموع واردات (مواد اولیه الیاف، نخ و غیره) در سال گذشته را یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: مجموع صادرات ما در صنعت نساجی در سال گذشته ۵۶۰ میلیون دلار بوده است که از این رقم ۲۸۷ میلیون دلار فرش ماشینی و کف پوش بوده است.

به گفته او، پارچه یک سوم واردات انجام شده در این صنعت را به خود اختصاص می دهد.

امامی رئوف همچنین با بیان اینکه تراز واردات و صادرات به سمت واردات منفی است، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته طی یک بازه زمانی ۵ ساله نیاز به ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری دراین صنعت داریم تا بتوانیم ماشین آلات و تجهیزات خود را نوسازی و بازسازی کنیم.

به گفته او، تاکنون نمایشگاه تخصصی پارچه در داخل کشور برگزار نشده اما در شهر مشهد، یزد، اصفهان سابقه برگزاری نمایشگاه های نساجی وجود دارد.

گفتنی است، اولین نمایشگاه تخصصی بین المللی پارچه و صنایع وابسته با حضور بیش از ۹۰ شرکت تولید کننده و تامین کننده پارچه در رسته‌های تاروپود، کشباف، تریکو، و بافت‌های سنتی از شهرهای تهران، اصفهان، یزد، کاشان، البرز و دیگر شهرهای تولید کننده پارچه در مرکز نمایشگاه‌های شهر آفتاب از تاریخ ۱۸ الی ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۲، برگزار می‌شود.

کد خبر: ۲۳۸٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha