۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۲
بررسی مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قم/ صادرات سوهان به ۸۵ کشور
در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی مطرح شد؛

بررسی مشکلات نمایشگاه بین‌المللی قم/ صادرات سوهان به ۸۵ کشور

قم - پیگیری مصوبات اسناد ملکی جاده قدیم تهران، قم و راه دسترسی به نمایشگاه‌های بین‌المللی قم و هم‌چنین جهانی شدن سوهان قم مهم‌ترین مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در قم بود.

بازار؛ گروه استان‌ها: شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی بعدازظهر پنج‌شنبه در سالن کرامت استانداری قم با حضور احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از فعالان و مدیران اقتصادی قم برگزار شد که در این شورا مصوبات مهمی همچون پیگیری اسناد ملکی جاده قدیم تهران - قم و هم‌چنین راه دسترسی برای نمایشگاه بین‌المللی و خبر جهانی شدن سوهان قم و هم‌چنین پیشنهاد جلسه‌ای اقتصادی برای دوران پسا کرونا و مباحث گردشگری مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

بعد از طی پروسه‌هایی سوهان قم جهانی شد و تلخی بحران کرونا را برای صنعتگران این حوزه شیرین کرد؛ سوهان قم بعد از ثبت ملی در سازمان جهانی مالکیت معنوی جهانی پیدا کرد و از این پس می‌تواند با صادر شدن به ۸۴ کشور جهان گام آن‌ها را شیرین و ارزش افزوده اقتصادی را برای استان به همراه داشته باشد.

اما پیگیری اسناد ملکی جاده قدیم تهران - قم و بررسی راه دسترسی مناسب برای نمایشگاه بین‌المللی قم کش و قوس‌های بسیاری در این شورا به همراه داشت، مشکلات ۱۲۰ واحد ملکی در جاده قم - تهران در حالی که جلساتی بسیاری برای آن برگزار شده بود هنوز هم جای جدل داشت.

جلساتی کارشناسی با همراهی مدیر مسکن شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط برگزار که تاکنون ۷۰ درصد این امر با پیشرفت فیزیکی همراه بوده و برای سایر واحدها باید تعیین تکلیفی صورت پذیرد و نیازمند همکاری دادستانی و سیستم حقوقی برای رفع مشکلات موجود است.

ثبت جهانی سوهان دستاورد مهم استان قم

رئیس اتاق بازرگانی قم در این جلسه گفت: ثبت جهانی سوهان قم دستاورد مهم استان است که این روند از سال گذشته پیگیری شده و بعد از طی پروسه‌ای سرانجام به نتیجه رسید.

ابوالفضل خاکی به نمایشگاه بین‌المللی قم هم اشاره کرد و افزود: با توجه به مقیاس بزرگ پروژه و نیاز دسترسی مناسب به نمایشگاه جلسات زیادی با مسئولان استان برگزار شده است و توجه به برنامه افتتاح نمایشگاه در مهرماه امسال باید هر چه سریع‌تر این مسئله حل‌ شده تا بتوانیم فرایند افتتاح آن را به‌خوبی طی کنیم.

به گفته وی، مسیر کندرو از ورودی عوارضی با اتوبان جدا بوده و طرح این مسیر نیز به اداره راه و شهرسازی فرستاده‌ شده و نقشه‌ها از طرف مدیران استان قبلاً تأیید شده و قرار نیست مسیر جدیدی طراحی شود.

مانع تراشی برای یک پروژه صحیح نیست

با ادامه بحث برای بررسی مسیر راه دسترسی به نمایشگاه، امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیگیر موضوع شد.

امیرآبادی فراهانی بیان کرد: برای این مشکل جلسات متعددی برگزار و باید حل و فصل می‌شد و از همان ابتدای محل عوارضی برای نمایشگاه فرش و بین‌المللی یک راه دسترسی در نظر گرفته شود در حالی که هر دو ماه یک بار یک فرعی‌هایی در محورهای مواصلاتی تهران ایجاد می‌شود؛ نباید برای پروژه‌ای که برای جهش و رونق تولید اهمیت دارد مانع تراشی شود این بی عدالتی است.

وی افزود: در حالی که هرکدام این فرعی‌ها خطرناک است اما برای یک استان که در محدوده مواصلاتی چند استان قرار دارد این سخت گیری‌ها صحیح نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: باید در استان حول یک موضوع مهم اتفاق نظر داشته باشیم تا نمایندگان مردم در مجلس آن را در مرکز پیگیری و بررسی کنند.

تشکیل کارگروهی برای حل مشکل ذاه نمایشگاه

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: برای این امر دو گزینه مطرح بود ابتدا یک و نیم کیلومتر وارد آزادراه شده و به نمایشگاه برسیم یا در ابتدا مسیر ۴ خطه اجرا و ورودی‌های نمایشگاه تجمیع و یک راه رفت و برگشت داشته باشیم.

محسن بهشتی با بیان اینکه هر دو گزینه با ضوابط راهنمایی و رانندگی مغایرت دارد، افزود: برای ما اولویت حفظ جان مردم است و باید برای راه دسترسی همگی به یک اتفاق نظر جامعی برسیم.

گفتنی است، قرار شد برای بررسی راه دسترسی به نمایشگاه و هم‌چنین اسناد ملکی جاده قم - تهران کارگروهی متشکل از استانداری، مسکن و شهرسازی و راهداری و همچنین دادستانی تشکیل و به مدت یک ماه مشکل پیگیری شود.

کد خبر: ۲۳٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha