۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی صنایع‌دستی در سال گذشته

گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی صنایع‌دستی در سال گذشته

حوزه صنایع دستی، گردش مالی ۹ هزار میلیارد تومانی و صادرات ۲۴۰ میلیون دلاری را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

به گزارش بازار، نشست وزارت معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با مدیران تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی با هدف بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با این حوزه در سالن فجر وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد.

مریم جلالی در این نشست با اشاره به جلسه امروز (۲۸ مرداد) مجلس و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه صنایع‌دستی در برنامه هفتم توسعه افزود: رایزنی‌های خوبی در مجلس انجام شد و امیدواریم این حوزه با حمایت‌های مجلس و دولت روز به روز رونق بیشتری بگیرد.

وی افزود: در جهت گسترش حمایت‌های بیمه‌ای از فعالان صنایع دستی و گردشگری، پیش از این با صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز همکاری داشتیم و از امروز با بیمه البرز همکاری خواهیم کرد که تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص بین وزارت میراث‌فرهنگی و بیمه البرز امضا شد.

مدیرکل دفتر حمایت از تولید صنایع‌دستی نیز گفت: ما جزو سه کشور برتر جهان در حوزه صنایع‌دستی هستیم ۵۲۰ هزار نفر در سامانه خدمات الکترونیک به‌عنوان هنرمند صنایع‌دستی ثبت شده‌اند که البته تخمین ما فعالیت بیش از یک میلیون نفر است.

محمدحسین عسکرپور افزود: صنایع‌دستی ما در سال ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و ۲۴۰ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی انجام می‌شود که این بسیار مهم است.

کد خبر: ۲۳۸٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha