۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
رشد ۴۷۹ درصدی درآمد ثامید در تیر ماه
وضعیت معاملات نمادهای ساختمانی

رشد ۴۷۹ درصدی درآمد ثامید در تیر ماه

رشد ۴۷۹ درصدی درآمد ثامید در تیر ماه در شرایطی اتفاق افتاده که بازار مسکن در رکود است و این موضوع در نتیجه بهره برداری از پروژه های شرکت توسعه و عمران امید اتفاق افتاده است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت توسعه و عمران امید با نماد ثامید طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ۱۴۰۲ از محل واگذاری پروژه های خود مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به عملکرد یک ماهه مشابه سال قبل ۴۷۹ درصد رشد داشته است.
ثامید با سرمایه ثبت شده ۳۵۳۱ میلیارد تومان طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۱ از محل واگذاری پروژه های خود مبلغ ۱۸۰۰ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ رشد داشته است.
رشد درآمد شرکت توسعه و عمران امید در حالی رخ داده که بازار مسکن ۵ ماهه در رکود کامل به سر می برد و این شرکت هم اکنون در مرحله ای قرار گرفته که پروژه های آن یکی پس از دیگری به بهره برداری می رسند.
شرکت های زیر مجموعه گروه توسعه و عمران امید از مجتمع های تجاریی که تاکنون ساخته و بخش کوچکی از فعالیت هایشان را شکل می دهد در حوزه انبوه سازی فعال هستند و نسبت به تولید مسکن اقدام می کنند. همچنین از لحاظ شاخص نیز، شاخص های سودآوری شان جزو بالاترین ها در بازار از لحاظ بازده دارایی ها، حاشیه سود خالص و ناخالص جزو بهترین ها هستند.

رشد ای پی اس نماد ثامید
ای پی اس نماد ثامید سال مالی ۱۴۰۰ حدود ۱۲ تومان بود و در سال مالی ای که گذشت به ۳۰ تومان رسید و پیش بینی می شود که امسال بازهم بهبود پیدا کند.
صنعت ساختمان، صنعت بلند مدتی است و دوره تولید محصول آن زمان بر است. به همین دلیل سهامدارانی که به نمادهای این صنعت ورود می کنند و می خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند باید نگاه بلند مدت داشته باشند تا پروژه های دیر بازده به تولید و سود دهی برسند.
در حال حاضر، شرکت ۵۲ پروژه تکمیل شده و در حال فروش و اخذ پایان کار در دست دارد که پیشرفت فیزیکی آن ۱۰۰درصد بوده است. همچنین ۳۳ پروژه‌ در حال اجرا با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۸درصد را در کارنامه عملکرد خود دارد.
با توجه به اینکه در آمارهای مسکن نشان می‌دهد که در پاییز سال گذشته، قیمت‌های پیشنهادی مالکان برای مسکن در همه مناطق شهر تهران حدود ۴۳درصد نسبت به پاییز سال ۱۴۰۰ رشد داشته و در حومه تهران، قیمت ها رشدی ۷۱درصدی را نسبت به پاییز سال گذشته داشته اند پروژه های شرکت توسعه و عمران امید در حومه تهران سود خوبی ساخته اند.

کد خبر: ۲۳۸٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha