۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۸
تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری میان تهران و آنکارا هدفگذاری شده است
عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری میان تهران و آنکارا هدفگذاری شده است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مقامات ایران و ترکیه تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند، از این رو سفر هیات تجاری ایران به این کشور در راستای تحقق این امر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در رابطه با اهمیت سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان به همراه هیات تجاری بلندمرتبه به آنکارا، گفت: مقامات دو کشور در دیدارهایی که طی ماه های گذشته داشته اند، تراز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری را هدف گذاری کرده اند لذا این سفر بیانگر عزم ایران برای دستیابی به این امر است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور دارای مرزهای مشترک هستند، اظهار کرد: بر این اساس می توان از ظرفیت ترانزیت کالا و همچنین تجارت مرزی بهره خوبی برد زیرا این مولفه به تسهیل صادرات و حتی واردات کمک شایانی می کند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به هدف گذاری یاد شده نیاز به برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی است، ادامه داد: این مهم در حالیست که تعمیق روابط سیاسی میان دو کشور نیز می تواند بر این عرصه تاثیر بسزایی بگذارد؛ در واقع کشورهایی که دارای روابط سیاسی و دیپلماسی خوبی هستند، عموما روابط اقتصادی عمیق تری هم دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: در این میان نباید فراموش کرد دو کشور دارای جذابیت های فرهنگی، گردشگری و طبیعی خوبی هستند از این رو تسهیل رفت و آمد شهروندان دو کشور می تواند بر افزایش سطح درآمدی صنعت گردشگری ایران و ترکیه تاثیر بگذارد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به نظر می رسد با توجه به شرایط منطقه و همچنین قرار گرفتن ایران در جایگاه برتر اقتصادی و سیاسی، کشورهایی مانند ترکیه بیش از گذشته درصدد بهبود روابط و افزایش سطح مناسبات با تهران باشند.

کد خبر: ۲۳۷٬۹۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha