۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
۲۲ هزار تن کلزا در ایلام تولید شد
معاون جهاد کشاورزی ایلام:

۲۲ هزار تن کلزا در ایلام تولید شد

ایلام-اقدسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از تولید ۲۲ هزار تن کلزار در ایلام طی سال زراعی جاری خبر داد.

محمدعلی اقدسی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت کلزا اختصاص یافته بود که از این میزان اراضی، ۲۲ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی با اشاره به مقام چهارم استان در بحث تولید کلزا در کشور، گفت: شهرستان دهلران به عنوان قطب تولید کلزا در ایلام شناخته می شود به طوری که ۷۰ درصد کلزای تولیدی استان در این شهرستان برداشت شده است.

معاون جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه دانه های روغنی در کشور، افزود: خوشبختانه استان ایلام به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و برخورداری از اقلیم سرد و معتدل نیمه گرمسیری و گرمسیری یکی از مناطق بسیار مستعد برای توسعه کشت دانه های روغنی به خصوص توسعه کشت کلزا در سطح کشور است.

اقدسی عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به نیاز کشور، از کشت های دانه های روغنی از جمله کلزا حمایت می کند چرا که هم اکنون درصد بالایی از روغن مورد نیاز کشور از خارج از کشور تامین می شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه با اجرای خوب طرح دانه‌های روغنی انتظار می رود در سنوات آینده شاهد خود اتکایی در زمینه تولید دانه های روغنی در سطح کشور باشیم.

کد خبر: ۲۳٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha