۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
سامانه های سرمایشی ۳۲۰ مشترک بزرگ برق تهران از راه دور کنترل می‌شود
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران:

سامانه های سرمایشی ۳۲۰ مشترک بزرگ برق تهران از راه دور کنترل می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: عملکرد سامانه های سرمایشی ۳۲۰مشترک بزرگ شهر تهران با استفاده از اینترنت اشیا از راه دور کنترل می‌شود.

به گزارش بازار، کامبیز ناظریان مدیریت مصرف برق در بخش اداری و تجاری را در کنترل بار شبکه توزیع برق کلان شهر تهران بسیار موثر دانست و ضمن قدردانی از همکاری قابل توجه این دسته از مشترکان گفت: در راستای استفاده از دانش روز و سرعت در اجرای برنامه‌های مدیریت بار، طبق توافق حاصل شده سامانه‌های سرمایشی بالغ بر ۳۲۰ مشترک بزرگ شهر تهران مجهز به هدایتگرهای ویژه شده‌اند تا از این طریق عملکرد آنها در ساعات اوج مصرف توسط کارشناسان توزیع برق شهر تهران کنترل شود.

وی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در خصوص لزوم کاهش مصرف برق بخش اداری عنوان کرد: طی تابستان جاری غالب مشترکان اداری شهر تهران همکاری قابل ملاحظه‌ای در کاهش مصرف برق داشته‌اند.

نقی اکبرپور مجری طرح کنترل بار سرمایشی در بستر IOT و سنکرون سازی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ نیز با بیان این که وزارت نیرو و شرکت توانیر در صدر شرکت‌های مشمول این طرح قرار دارند گفت: علاوه بر کنترل بار سرمایشی این دو سازمان، سازمان‌های بزرگ تابعه وزارت نیرو نیز مجهز به فناوری کنترل مصرف برق سامانه سرمایشی در بستر اینترنت شده‌اند.

اکبرپور خاطرنشان کرد: با استفاده از این فناوری، روزانه به صورت متوسط ۲۰ مگاوات از مصرف برق پایتخت کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha