۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی در دستور کار سایپا
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا خبر داد

طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی در دستور کار سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از برنامه واردات سه مدل خودرو برقی خبر داد و گفت: در کنار واردات، مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا در حال طراحی و تولید خودرو برقی اقتصادی است.

به گزارش بازار به نقل از سایپا، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: این گروه خودروسازی باهدف پیوند دانشگاه و صنعت، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دانشگاه شهید بهشتی تهران امضاء کرد و قرار شد از ظرفیت علمی این دانشگاه برای تولید خودروهای برقی و ساخت قالب‌ها، طرح‌های مشترکی استفاده شود.

وی ادامه داد: با توجه به آلایندگی و تامین سوخت باید به سمت تولید خودروهای برقی حرکت کنیم، لذا برای ساخت قالب‌ها و تولید بدنه خودروهای هیبرید برقی و کامل برقی در قالب همکاری صنعت و دانشگاه می‌توان با دانشکده‌های برق و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی تهران برنامه مشترک تعریف کرد.

تیموری گفت: گروه خودروسازی سایپا با همراهی دانشگاه‌های سراسر کشور و هماهنگی صورت گرفته از امسال قصد دارد، هزار نفر از متقاضیان رشته‌های مکانیک، برق و الکترونیک، متالوژی، صنایع، کامپیوتر و شیمی را که مرتبط با صنعت هستند بورسیه کند و سال آینده نیز در رشته‌های حسابداری، مالی و مدیریت پذیرش خواهیم داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه جذب نیروی کارشناس از طریق دانشگاه‌ها در سایپا انجام خواهد شد، افزود: از امسال رشته‌های مورد نیاز گروه سایپا از طریق دفترچه انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

تیموری با بیان اینکه همکاری با دانشگاه شهید بهشتی از مدت‌ها قبل آغاز شده، گفت: بر اساس قرارداد منعقد شده با دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد که یکی از شرکت‌های گروه سایپا به صورت آزمایشی انتخاب شود تا نظام "مدیریت کارخانه" برای آن طراحی و اجرا شود و در صورت نهایی شدن این طرح و تبدیل آن به نرم افزار برای سایر شرکت‌های گروه انجام شود.

براساس این گزارش؛ گروه خودروسازی سایپا و دانشگاه شهید بهشتی تهران با هدف دستیابی به خودکفایی علمی و برقراری ارتباط موثر و فعال بین صنعت و دانشگاه و همچنین با نگاه تجاری‌سازی نتایج پژوهش و رفع نیازهای موجود صنعت و دانشگاه و توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی آموزشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در موسسات فناور دانش بنیان و نوآور، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

کد خبر: ۲۳۷٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha