۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
کمیسیون عمران به دنبال احیاء و تقویت ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

کمیسیون عمران به دنبال احیاء و تقویت ظرفیت‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ایران در برخی از بخش های خدمات فنی و مهندسی جز ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و این امر کاملا مسند و به اذعان کشورهای مدعی است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد دنیا مالی، در تشریح نشست امروز (یک شنبه ۲۲ مرداد ماه ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به ظرفیت مناسب کشور در حوزه خدمات فنی و مهندسی اشاره کرد و گفت: کمیسیون عمران در تلاش است، ظرفیت حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی را احیاء کند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با یادآوری رونق صادرات خدمات فنی و مهندسی در دهه ۸۰ ایران و افزایش صادرات این حوزه از ۲۵۰ میلیون دلار به ۴/۳ میلیارد دلار، عنوان کرد: برنامه اعطای جایزه صادراتی که با حمایت مجلس مصوب شد علی رغم عملکرد ناقص دولت، موجب افزایش انگیزه صادرکنندگان و توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه کشورهای قاره آفریقا شد.

وی همچنین ظرفیت نیروی انسانی و دانش فنی کشورمان در حوزه های مختلف زیربنایی، تونل‌سازی و سدسازی را یادآور شد و افزود: ایران در برخی از بخش های خدمات فنی و مهندسی جز ۱۰ کشور برتر دنیا بوده و این امر کاملا مسند و به اذعان کشورهای مدعی است. اما برخی از کشورها به واسطه ارتباط با سازمان‌های مختلف بین المللی منابع مالی مناسبی برای توسعه و تقویت صادرات محصولاتشان در اختیار دارند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که با نمایندگان بخش خصوصی و اعضای اتاق تعاون ایران انجام شد، مقرر شد علاوه بر تلاش در جهت رفع موانع صادرات، زمینه سرمایه گذاری در کشورهای دیگر نیز فراهم شود، تجربه ثابت کرده سرمایه گذاری در این حوزه بسیار سود آور است.

دنیامالی افزود: همچنین مقرر شد با همکاری این افراد احکامی در برنامه هفتم توسعه جهت تقویت صادرات خدمات فنی و مهندسی و حضور بخش خصوصی به ویژه در کشورهای آفریقایی داشته باشیم. در آینده نزدیک رئیس جمهور هم مجدد به آفریقا سفر خواهد کرد و امیدواریم موجب بهبود وضعیت صادراتی کشور شود؛ یقینا توسعه صادرات موجب افزایش درآمدهای ارزی و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت صادراتی ۶ میلیارد دلاری در شرایط فعلی و در صورت رفع تحریم‌ها چشم انداز صادرات خدمات فنی مهندسی تا ۳۵ میلیارد دلار وجود دارد، اظهار کرد: برای توسعه صادرات ابتدا باید موانع پیش روی صادرکنندگان را برداریم و در این راستا دیپلماسی اقتصادی بسیار مهم است.

کد خبر: ۲۳۷٬۰۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha