۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
درمان سه دهک اول جامعه رایگان شد
وزیر بهداشت:

درمان سه دهک اول جامعه رایگان شد

عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رایگان شدن کلیه خدمات بستری و سرپایی سه دهک اول جامعه در مراکز و بیمارستان‌های دولتی خبر داد.

به گزراش بازار، بهرام عین اللهی گفت: در دولت مردمی، پیش از این ۵ دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته بودند و از این پس علاوه بر بیمه رایگان، با تصویب دولت همه خدمات بستری و سرپایی این سه دهک در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی رایگان خواهد بود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: ۱۰۰ درصد حق بیمه افراد واقع در ۳ دهک اول درآمدی، از سوی دولت پرداخت می‌شود.

عین اللهی، تعیین افراد مشمول دهک‌های درآمدی یک تا سه را با وزارت رفاه و پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان دانست.

وی همچنین به همه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دستور داد سامانه های الکترونیک بیمارستانی و سرپایی را هر چه سریعتر برای اجرای دستورالعمل وزارت بهداشت در این خصوص آماده و هماهنگ کنند.

تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان علوم پزشکی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین در حاشیه نشست قرارگاه جمعیت در خصوص جزئیات و مصوبات نوزدهمین قرارگاه جمعیت با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت مسأله نخست وزارت بهداشت است، گفت: راستای ارتقای جوانی جمعیت، تسهیلات ویژه فرزندآوری برای دانشجویان متاهل علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

عین اللهی اظهارداشت: همواره در نشست‌های کارشناسی و مدیریتی خود به این مسأله مهم و حیاتی توجه داریم؛ زیرا یکی از تهدیداتی که آینده کشور ما را به مخاطره می اندازد مسأله سالخوردگی جمعیت است.

به گفته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، موضوع جوانی جمعیت، مسأله ای فرهنگی و ملی است و به میزانی که بتوان سهم عوامل فرهنگی را در این حوزه تقویت کرد موفقیت ها بیشتر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha