۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
در تأمین بنزین مشکلی وجود ندارد
وزیر نفت:

در تأمین بنزین مشکلی وجود ندارد

اوجی، وزیر نفت گفت: بنزین به وفور یافت می‌شود و ذخایر هم ۱۵۰ میلیون لیتر نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده است.

به گزارش بازار، جواد اوجی وزیر نفت در ارتباط با شبکه خبر درباره آخرین وضعیت تأمین بنزین گفت: در حال تولید حداکثری از پالایشگاه‌های نفت هستیم و حداکثر تولید نفت از میادین نفتی یعنی ۳ میلیون و ۱۹۰ هزار بشکه در روز را انجام می‌دهیم که به معنای تأمین کافی خوراک پالایشگاه‌های کشور است.
وی با بیان این که حداکثر تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: در ایام تابستان و مسافرت‌های مردم قرار داریم که مصارف بنزین را افزایش داده، اما با مدیریتی که در سرتاسر کشور در حال انجام است، همه جایگاه‌های کشور حالت عادی دارند.

وزیر نفت با بیان این که بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ جایگاه سوخت در کشور وجود دارد، ادامه داد: فعالیت هیچ جایگاهی متوقف نیست، تانکرهای سوخت رسان و خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی که بنزین و نفتِ گاز (گازوئیل) را به جایگاه‌ها می‌رساند، مشکلی ندارد.

وی تأکید کرد: در تأمین بنزین هیچگونه مشکلی نداریم و با وجود بالا بودن مصرف، مدیریت کرده ایم؛ ذخایر سوخت بنزین هم ۱۵۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال است.

اوجی همچنین اظهار کرد: از مردم تقاضا دارم که به شایعات افزایش قیمت بنزین توجه نکنند؛ این موضوع امسال در دستور کار دولت و مجلس نیست.

وی در ادامه با اشاره به سفرهای تابستانی گفت: مردم می‌توانند مصرف بنزین را بهینه انجام دهند؛ به طور مثال، اگر موتور خودرو و باد لاستیک‌های آن را تنظیم کنند، به کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.
وزیر نفت در ادامه تأکید کرد: در کنار افزایش مصرف، تولید سوخت هم افزایش پیدا کرده و دست روی دست نگذاشته ایم. با اصلاح فرآیندهای فرآورشی، پالایشگاه‌ها با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند.

وی درباره استفاده از کارت‌های سوخت هم گفت: محدودیتی که روی کارت‌های سوخت در نظر گرفته شده، برای جلوگیری از قاچاق سوخت است. وزارت نفت در قانون بودجه امسال مکلف شده، شرایطی را ایجاد کند تا ۹۰ درصد خودروها با کارت شخصی سوختگیری کنند.

اوجی افزود: تعداد کارت‌های جایگاه‌های سوخت کاهش یافته و با در کارت‌های شخصی هم، افراد می‌توانند ۶۰ لیتر با قیمت ۱۵۰۰ تومان و ۱۵۰ لیتر با قیمت ۳ هزار تومان سوختگیری کنند؛ یعنی هر فرد صاحب خودرو، ۲۱۰ لیتر سهمیه دارد و نیاز مازاد را می‌تواند در مواقع اضطراری یعنی گم کردن یا فراموش کردن کارت، از کارت جایگاه برطرف کند.

وی در ادامه گفت: مصرف روزانه بنزین ۱۳ میلیون لیتر نسبت به پارسال افزایش پیدا کرده، اما بنزین به وفور یافت می‌شود.

وزیر نفت درباره افرادی که در صف دریافت کارت سوخت هستند نیز اظهار کرد: قبلاً ۶ ماه طول می‌کشید تا کارت سوخت دریافت کنند، اما اکنون کمتر از یک ماه، کارت سوخت صادر می‌شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha