۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
گشت مبارزه با اخلال در بازار مسکن اجرا شد | برخورد با ۵ شرکت پتروشیمی بزرگ
معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور در گفتگو با بازار:

گشت مبارزه با اخلال در بازار مسکن اجرا شد | برخورد با ۵ شرکت پتروشیمی بزرگ

سمنان- جعفری نسب، معاون سازمان تعزیرات حکومتی از اجرای طرح گشت مبارزه با اخلال گران بازار مسکن در سراسر کشور خبر داد و گفت: پلمب واحدهای متخلف در دستور کار قرار دارد.

احمد جعفری نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح گشت مبارزه با اخلال گران بازار مسکن در سراسر کشور خبر داد و بیان کرد: در سراسر کشور از ابتدای زمان اجرای طرح تاکنون یک هزار و ۸۰۰ واحد مشاور املاک متخلف پلمب شده است.

وی با بیان اینکه گران فروشی بیشترین میزان تخلفات این واحدها بود که مورد برخورد قضایی قرار گرفت، افزود: عدم استفاده از کد رهگیری دیگر تخلف این اصناف بود که مورد رسیدگی جدی تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

معاون تعزیرات حکومتی کشور با بیان اینکه برخی دیگر از املاک مازاد کمیسیون از مردم دریافت می کردند، گفت: با این افراد برخورد لازم صورت گرفته و خوشبختانه این برخورد ها تاثیر بسزایی نیز در تنظیم بازار مسکن در کشور داشته است.

جعفری نسب همچنین با بیان اینکه یکی از طرح های دیگری که توسط تعزیرات حکومتی در سال جاری مد نظر قرار گرفت احتکار و گران فروشی خودرو بود، بیان کرد: قیمت گذاری مصوب و آنالیز آن در زمره بخش های این طرح بود که خوشبختانه به صورت خوبی انجام شد.

وی درباره گرانی برخی اقلام پتروشیمی و آثار آن بر بازار هم بیان داشت: برخی از پتروشیمی ها قیمت مواد اولیه مادر یا پایه را گران کرده بودند که در این مقوله نیز تعزیرات حکومتی ورود کرد و بعد از بررسی پرونده ها پنج پتروشیمی بزرگ کشور مورد برخورد قضایی قرار گرفتند.

معاون تعزیرات کشور با بیان اینکه با توجه به ساختار جدید تعزیرات، در هر استان به شمار ظرفیت، گشت های ویژه سیار با اعضای شعبه خاص تدارک دیده شده است، بیان کرد: سابقاً گشت های ویژه شعب همگانی بود اما از حالا این گشت ها به صورت تخصصی خواهد بود و برای این کار بازرسان و ناظران تعزیرات آموزش تخصصی نیز دیده اند.

جعفری نسب با بیان اینکه این شعب تخلفات را احصا و بر اساس مدارک و شواهد مورد بررسی قرار می دهند، تاکید کرد: شعب تخصصی خودشان در طرح جدیداً راساً ورود کرده و با اصناف و کارخانه ها و واحد های صنفی متخلف و ... در سراسر کشور برخورد خواهند کرد.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha