۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۱
ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی
دردیدار سفیرایران در اندونزی با رئیس اتاق تبریزمطرح شد؛

ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی

تبریز- سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با رئیس و هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز دیدار و بر ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، یونس ژائله صبح یک شنبه در این دیدار با بیان این که ظرفیت‌های اقتصادی خوبی بین ایران و اندونزی وجود دارد، گفت: به منظور معرفی و عرضه کالاهای ایرانی باید یک مرکز بازرگانی و تجاری در این کشور ایجاد شود.

ژائله افزود: کشور اندونزی پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در دنیا است، ولی بازار خاص خود را دارد و باید اقدامات مورد نیاز به منظور افزایش مراودات اقتصادی با این کشور انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت تسهیل و رفع موانع فعالیت تجار و بازرگانان استان با تجار کشور اندونزی گفت: آذربایجان‌شرقی ظرفیت بسیار زیادی برای تامین برخی از کالاهای اساسی در کشور اندونزی دارد و ما در این زمینه آماده همکاری با اندونزی هستیم.

ضرورت ایجاد مرکز تجاری برای افزایش مراودات اقتصادی با کشور اندونزی

اعلام آمادگی برای ارتباط‌دهی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اندونزی با تجار آذربایجان‌شرقی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در این دیدار با اعلام آمادگی برای ارتباط دهی شرکت‌ها و فعالان اقتصادی کشور اندونزی با تجار آذربایجان‌شرقی گفت: به هر طریقی باید ارتباط تنگاتنگ با تجار کشور اندونزی شکل بگیرد و در این زمینه حتی می توانیم ارتباطات خوبی به صورت وبینار برگزار کنیم.

محمد بروجردی با بیان این که تبریز و استان آذربایجان شرقی از نظر اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای توسعه مراودات تجاری با کشورهای مختلف دارند، افزود: اندونزی بزرگترین و پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در دنیا است و از نظر سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قرابت‌های زیادی با هم داریم.

وی ادامه داد: سال گذشته مراودات اقتصادی با کشور اندونزی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که در حال حاضر به دلیل اعمال تحریم‌ها و شرایط کرونا این مراودات تا حدودی کاهش یافته است.

سفیر ایران در اندونزی افزود: بر اساس هدف‌گذاری های انجام شده مقرر شده میزان مراودات اقتصادی با کشور اندونزی افزایش یابد.

وی از انعقاد ۱۱ سند همکاری با کشور اندونزی خبر داد و گفت: با توجه به این که اکثر این تفاهم‌نامه‌ها، اقتصادی هستند بنابراین فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، دانش بنیان و تجارت می توانند اقدامات بسیاری در این زمینه انجام دهند.

بروجردی با اشاره به اهمیت اعزام و پذیرش هیات‌های اقتصادی گفت: کار ما تسهیلگری در افزایش ارتباط ما بین تجار و برگشت پول و مسائل قانونی است.

وی از انجام اقداماتی که منجر به افزایش مراودات تجاری با کشور اندونزی می‌شود، خبر داد و افزود: ایجاد پرواز مستقیم به کشور اندونزی و همچنین راه‌اندازی نمایشگاه کالاهای ایرانی، در اولویت کاری قرار دارند. همچنین با ایجاد نمایشگاه کالاهای ایرانی علاوه بر معرفی این کالاها، فرصت ویژه‌ای برای افزایش ارتباط با تجار کشور اندونزی و انعقاد قراردادهای همکاری فراهم می شود.

سفیر ایران در اندونزی گفت: توسعه مراودات تجاری کار آسانی نیست ولی به منظور ارتقای جایگاه تجاری با این کشور تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این که در حال حاضر کشور اندونزی از نظر اقتصادی در وضعیت خوبی در دنیا قرار دارد، افزود: برای افزایش مراودات تجاری و صادرات باید تمام جوانب همکاری با این کشور در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است در ادامه این نشست راهکارهای افزایش مبادلات تجاری بین فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی و اندونزی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر: ۲۳۶٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha