۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
رشد ۵۰ درصدی ۲ نماد ثامید و ثبهساز طی تنها ۶ ماه| ضرورت نگاه بلند مدت سهام داران به سهام انبوه سازان
معاون برنامه ریزی گروه توسعه ساختمان تدبیر مطرح کرد

رشد ۵۰ درصدی ۲ نماد ثامید و ثبهساز طی تنها ۶ ماه| ضرورت نگاه بلند مدت سهام داران به سهام انبوه سازان

پوربخش عضو هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر به بازار گفت: هنوز سال مالی دو شرکت بورسی توسعه و عمران امید و بهساز کاشانه تهران به پایان نرسیده، توانسته اند رشد ۵۰ درصدی را ثبت کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: گروه توسعه ساختمان تدبیر با دو شرکت بورسی توسعه و عمران امید با نماد ثامید و بهساز کاشانه تهران با نماد ثبهساز همواره توانسته در گروه بورس ساختمان رتبه های برتر را کسب کند؛ دستاورد هایی که به دنبال برنامه ریزی، هدف گذاری های کوتاه مدت و بلند مدت این مجموعه ها محقق شده و نماد این دو شرکت حاضر در بورس را با اقبال خوبی از سوی سرمایه گذاران مواجه ساخته است.

به تازگی نیز این گروه توانست با حفظ ارزش ها در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با استفاده از نیروی جوان متخصص ایرانی با هدف تامین ساختمان های درخور ایرانیان عزت مند برای ارزش آوری اقتصادی و اجتماعی موفق به دریافت نشان ملی تراز در جشنواره صنعت ساختمان و صنایع وابسته شد.

این گروه به عنوان سرآمد در اعتماد آفرینی و نقش آفرین در اقتصاد مقاومتی معرفی شد که در حال حاضر نیز با همراهی شرکت های زیر مجموعه خود و اجرای بیش از ۶۰ پروژه فعال با زیر بنای بیش از ۵۷۰ هزار متر مربع، در اقصی نقاط کشور فعالیت دارد.

در رابطه با فعالیت های اخیر گروه ساختمانی زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) سید حامد پوربخش معاون برنامه ریزی و عضو هیئت مدیره گروه توسعه ساختمان تدبیر در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* در خصوص فعالیت های گروه توسعه ساختمان تدبیر بفرمایید که بخشی از ثمره آن دریافت نشان ملی تراز در جشنواره صنعت ساختمان و صنایع وابسته است؟

امسال بیش از هر چیزی به دنبال توسعه فعالیت هایمان هستیم و به دنبال همین موضوع نیز توانستیم در عرصه های مختلف به خصوص از لحاظ جغرافیایی فعالیت های گروه توسعه ساختمان تدبیر را توسعه دهیم. اکنون نیز نیاز به این داریم که در بازار شناخته تر شویم و بر همین اساس در جشنواره صنعت ساختمان و صنایع وابسته شرکت کردیم.

* با توجه به اینکه دو شرکت از گروه توسعه ساختمان تدبیر در بورس حضور دارند درباره دستاوردهای آن ها در این حوزه نیز توضیح دهید.

چندسالی است که در بازار سرمایه سهام دار عمده دو شرکت بزرگ صنعت ساختمان در بورس هستیم که سهام آن ها در گروه انبوه سازان در سال ۹۹ عرضه شده است. همچنین دو نماد ثامید و ثبهساز جزو بهترین و سودآور ترین شرکت های گروه ساختمان در بورس شناخته می شوند.

شاخص های سودآوری و بازدهی شان گویا است و امسال نیز به واسطه همین توسعه فعالیت ها به عنوان یکی از شرکت های برتر در جشنواره نشان ملی تراز شناخته شدیم.

* عمده تمرکز گروه توسعه ساختمان تدبیر در چه بخشی از صنعت ساختمان است؟

شرکت های گروه جدا از مجتمع های تجاری ای که تاکنون ساخته و بخش کوچکی از فعالیت هایشان را شکل می دهد بیشتر در حوزه انبوه سازی فعال هستند و نسبت به تولید مسکن اقدام می کنند. همچنین از لحاظ شاخص نیز، شاخص های سودآوری شان جزو بالاترین ها در بازار از لحاظ بازده دارایی ها، حاشیه سود خالص و ناخالص جزو بهترین ها هستند.

* وضعیت حضور دو نماد گروه توسعه ساختمان تدبیر طی یک سال اخیر در بازار سرمایه به چه شکل بوده است؟

علاوه بر ریزش هایی که بر اساس طبیعت بازار اتفاق افتاده، شرکت های گروه توسعه ساختمان تدبیر به نسبت ثبات بیشتری در بازار سرمایه و در مقابل قرمز شدن عمومی نمادها داشتند. این نیز به دلیل حمایت هایی است که طی سال های اخیر صورت گرفته و سعی کردیم در مواقعی که تقاضا برای شرکت های ما وجود دارد ورود کنیم و به بازار کمک کنیم.

شرکت ثبهساز به واسطه عملکرد شفافی که در حوزه بورس دارد و حمایت هایی که از آن صورت گرفته از بازار دوم به بازار اول ارتقا یافته است

همچنین در جاهایی که عرضه زیادی وجود دارد سهام مان را حمایت و جمع آوری می کنیم. یکی از شرکت ها؛ شرکت ثبهساز به واسطه همین عملکرد شفافی که در حوزه بورس دارد و حمایت هایی که از آن صورت گرفته از بازار دوم به بازار اول ارتقا یافته و توانسته عملکرد مناسبی را در این حوزه ثبت کند.

* هر سال خبرهای سودآوری از دو نماد بورسی گروه توسعه ساختمان تدبیر شنیده می شود، سال مالی گذشته این شرکت ها در چه وضعیتی قرار داشتند؟ آیا همچنان در بر سکوی موفقیت و سودآوری ماندند؟

سال مالی ای که گذشت نماد ثبهساز نزدیک به ۷۰ تومان ای پی اس داشت. این درحالی است که این رقم در سال قبل تر ۱۵ تومان بود. ای پی اس نماد ثامید نیز حدود ۱۲ تومان بود که در سال مالی ای که گذشت به ۳۰ تومان رسید. به طور تقریبی نماد یکی از شرکت ها سه برابر رشد کرد و دیگری دو برابر رشد و میزان سودآوری را نشان می دهد.

* در هر دو نماد برای سال مالی امسال چه رشدی را پیش بینی می کنید؟

هر چند هنوز سال مالی این شرکت ها به پایان نرسیده اما فکر می کنم همان روند سال گذشته را حفظ کنیم و نماد ها همچنان مسیر رشد نتایج سال گذشته را طی کنند.

* از ابتدای سال مالی جاری تاکنون چقدر نمادهای ثامید و ثبهساز رشد کرده اند؟

روند شش ماهه دو شرکت بورسی توسعه و عمران امید با نماد ثامید و بهساز کاشانه تهران با نماد ثبهساز نسبت به شش ماهه سال گذشته حدود ۵۰ درصد رشد داشته است.

* با توجه به رشد ۵۰ درصدی هر دو نماد بورسی گروه توسعه ساختمان تدبیر، چه نویدی به سرمایه گذاران بازار سرمایه انبوه سازان می دهید؟

صنعت ساختمان، صنعت بلند مدتی است و دوره تولید محصول آن زمان بر است. لذا کسانی که به این صنعت ورود می کنند و می خواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند باید نگاه بلند مدت داشته باشند تا پروژه های دیر بازده به تولید و سود دهی برسند.

سرمایه گذاران نمی توانند به این بازار همچون برخی دیگر از بازارهای سرمایه نگاهی کوتاه مدت داشته باشند و باید بازار سهام انبوه سازان صبور تر باشند

بنابراین سرمایه گذاران نمی توانند به این بازار همچون برخی دیگر از بازارهای سرمایه نگاهی کوتاه مدت داشته باشند و باید در بازار سهام انبوه سازان صبور تر باشند. البته ریسک این بازار کمتر است و مسیر رشد و سودآوری آن به طور قطع تضمین شده تر است.

کد خبر: ۲۳۶٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha