۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳
روزانه ۸۶ هزار مترمرکعب آب در شهر ایلام مصرف می شود
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام:

روزانه ۸۶ هزار مترمرکعب آب در شهر ایلام مصرف می شود

ایلام- ناصری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت: در حال حاضر روزانه ۸۶ هزار مترمرکعب آب در شهر ایلام مصرف می شود.

پرویر ناصری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با شروع فصل گرما و وارد مدار شدن کولرهای آبی (هر یک بیش از ۲۵۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می کنند) و مصرف ۲۳۰ لیتر آب به ازای هر شهروند در ایلام از سوی دیگر، باعث بالا رفتن مصرف آب در شهر ایلام شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به دلیل بارش های خوب سال گذشته، انتظاری مضاعف در مردم ایجاد شده است اما فارغ از اینکه میزان عرضه و تقاضا کاملا مشهود و زبان آمار بهترین زبان برای استدلال و مناظره است.

وی افزود ۲۲۰ هزار نفر جمعیت ایلام در تابستان، رقمی در حدود ۸۶ هزار متر مکعب در شبانه روز آب مصرف می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: طبق همین آمار و با احتساب همین اعداد حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد شهر با کمبود آب مواجه است که این حجم کمبود آب خود فشاری بسیار مضاعف مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام بر مجموعه آبفا در تنظیم و توزیع عادلانه آب در سطح شهر ایلام تحمیل می کند.

وی از قول وزیر نیرو برای اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور اصلاح شبکه‌ آب‌رسانی شهر ایلام خبر داد و افزود: ۷۰ درصد منابع تامین آب استان ایلام از منابع زیرزمینی و ۳۰ درصد هم سطحی است.

ناصری افزود: سالانه ۶۴ میلیون مترمکعب در کل استان مصرف آب داریم که حدود ۵۰ درصد آن در شهرستان ایلام مصرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر ایلام ۲۳۰ هزار مشترک آب و حدود ۹۰ هزار مشترک فاضلاب دارد، تصریح کرد: سه منبع شامل سد ایلام با دبی ۶۰۰ لیتر در ثانیه، چشمه های گل گل با ۴۰۴ لیتر در ثانیه و ۱۱ چاه سطح شهر با دبی حدود ۱۸۰ لیتر در ثانیه و در مجموع با یک هزار و ۱۷۰ لیتر در ثانیه آب شهر ایلام را تامین می کنند.

کد خبر: ۲۳۶٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
      0 0
      تمام مراکز استانها بصورت هفته ایی خیابان های اصلی توسط شهرداری‌ها شستشو وتمیز میشه چرا ایلام با وجود این حجم از آلودگی و گردوخاک اصلا خیابان‌ها را نمی شوند.