۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۹
اصلاح بخشنامه‌های گذشته عامل تقویت بورس| سهام‌های بنیادی به کف قیمتی رسیده‌اند
کارشناس بازار سرمایه:

اصلاح بخشنامه‌های گذشته عامل تقویت بورس| سهام‌های بنیادی به کف قیمتی رسیده‌اند

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بسیاری از سهم‌ها از نظر بنیادی ارزنده هستند و این سهم‌ها در کف قیمتی ایستاده اند.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، نمایندگان مجلس به صندوق توسعه ملی اجازه دادند تا یک درصد از منابع ورودی سالانه خود را در صندوق تثبیت بازار سرمایه گذاری کند. هدف از تصویب این قانون کمک به تقویت بازار سرمایه است.

در همین راستا پژمان خلیلی، کارشناس بازار سرمایه، اظهار کرد: اختصاص یک درصد از منابع مالی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اقدام خوبی برای تقویت بازار سرمایه است و همچنین قرار است در هفته پیش رو نیز جلسه ویژه‌ای برای تقویت بازار سرمایه در مجلس برگزار شود که امیدواریم این جلسات خروجی موثری داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: هر اقدام خوبی که برای بازار سرمایه صورت می‌گیرد، باید در عمل در تابلو بازار سرمایه دیده شود، با این حال تا کنون ورود سرمایه صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه اثر مورد انتظار فعالان این بازار را فراهم نکرده است و باید منتظر ماند و نتیجه را دید.

این تحلیل گر بازارهای مالی عنوان کرد: بخش‌نامه‌هایی مانند افزایش نرخ خوراک که در گذشته منتشر شد، موجب شده است تا پول‌های کمتری به بازار سرمایه ورود کند، بنابراین یکی از اقداماتی که موجب می‌شود تا بازار به روند صعودی خود ادامه دهد، اصلاح بخشنامه‌های گذشته است.

خلیلی تصریح کرد: سرمایه گذاران در حال حاضر در حال بررسی جریان نقدینگی و ارزش معاملات هستند و مهمترین خبری که می‌تواند متحرک بازار سرمایه برای رکورد شکنی باشد، کاهش نرخ خوراک شرکت‌هاست. در این شرایط خریداران به بازار سرمایه هجوم می‌آورند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از سهام‌ها از نظر بنیادی ارزنده هستند و در کف قیمتی قرار گرفته اند، بنابراین کسانی که قصد ورود سرمایه به بازار سهام را دارند، در حال حاضر بهترین زمان برای ورود سرمایه‌ها به این بازار است.

وی اضافه کرد: برخی‌ها عنوان می‌کنند که کلیت بازار سهام برای سرمایه گذاری خوب است، اما می‌توان گفت درواقع فقط سهام‌های بنیادی در موقعیت مناسب قرار گرفته اند.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز کرد: فعالان بازار چشم انتظار افزایش حجم و ارزش معاملات هستند تا نقدینگی خود را وارد این بازار کنند.

خلیلی در پایان تاکید کرد: یکی از مواردی که باعث می‌شود ورود نقدینگی به بازار سهام تسریع شود این است که شاخص کل بورس مقاومت دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را بشکند و شاخص کل در کانال‌های بالاتر تثبیت شود.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha