۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
دولت بسته حمایتی از تولید را رونمایی کند
رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل:

دولت بسته حمایتی از تولید را رونمایی کند

اردبیل- رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: دولت سیزدهم باید هر چه سریعتر بسته های حمایتی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را ارائه کند تا در این مسیر دلگرمی بیشتری برای فعالان اقتصادی فراهم آید.

حسین پیرمؤذن در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان صمت اردبیل به خبرنگار بازار گفت: هر چند در سال های اخیر توسعه و رونق صنعتی با تلاش مدیران و مسئولان و همراهی خوب سرمایه گذاران در استان اردبیل رقم خورده اما با توجه به توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه، انتظار می رود بن بست ها در مسیر تقویت صادرات و هدف گذاری های مؤثر در این بخش برطرف شود.

وی ضرورت رونق بخشی به تولید را با حمایت از سرمایه گذاران واقعی به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجی یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل میزبان رویداد گردشگری کشورهای عضو اکو است، انتظار می رود از فضای فراهم شده برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این استان برای سرمایه گذاران و کارآفرینان فراهم آمده تا امکان توسعه با کشورهای مختلف در قالب تفاهمنامه های مشترک فراهم آید.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: ما باید مسیر سرمایه گذاری را برای فعالان این حوزه کوتاهتر کنیم تا با تنوع بسته های حمایتی سرمایه گذاری امکان جذب و جلب سرمایه گذاران و تأمین امنیت آنها فراهم آید.

پیرمؤذن افزود: باید به استان ها اختیار بیشتری در پرداخت تسهیلات به ویژه تسهیلات ارزی فراهم آید و در کنار آن، در کمترین زمان امکان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ که در ۲ سال اخیر متوقف مانده به وجود آید.

وی رونق تولید را وابسته به ارائه بسته های حمایتی دولت از بخش تولید و سرمایه گذاری اعلام کرد و ادامه داد: تلاش ما بر این است تا فرصت و فضای تحولی خوبی در این حوزه در استان اردبیل رقم بخورد تا محرومیت های گذشته برطرف و امکان حمایت همه جانبه از بخش تولید نیز به وجود آید.

پیرمؤذن در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید در ارائه مشوق های سرمایه گذاری شهری مانند کرج را مشابه خلخال محروم و دورافتاده استان اردبیل ببینیم و ضرورت دارد به تناسب شرایط منطقه ای و توسعه استان ها مشوق های سرمایه گذاری در نظر گرفته شده تا امکان ایجاد تحول اساسی در این بخش فراهم آید.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل حل مشکلات پیمان سپاری ارزی سرمایه گذاران، تجار و بازرگانان را یادآور شد و اضافه کرد: در این زمینه نیز تجار و بازرگانان انتظار دارند مشکلات و موانع پیش آمده برطرف شده و با واگذاری اختیارات بیشتر به استان ها بحث تأمین ارز و بهره گیری از فاینانس بانکی نیز فراهم آید.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha