۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت

ایلام- علیزاده، نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس با اشاره به مطالعات امکان سنجی راه اندازی فرودگاه آبدانان، گفت: عملیاتی شدن این فرودگاه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

بهزاد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: حوزه جنوب استان ایلام در بحث راه های زمینی، ریلی و هوایی نیازمند توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی است.

وی با اشاره به پروژه های مهم حوزه راه، ریل و فرودگاه در شهرهای جنوب استان ایلام اظهار کردا: جاده پرتردد و حادثه خیز اندیمشک-دهلران-مهران با توجه به اینکه از مسیرهای اصلی اربعین از سمت استان های مرکزی، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و ...استا، عمدتا شرایط زیرساختی آن به قبل از انقلاب برگشته و شرایط مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: انتطار می رود مسیر دهلران به اندیمشک که قطعات آن در اختیار قرارگاه خاتم است تسریع و قطعه جدید ۱۷.۵ کیلومتری شروع بکار و مسیر دهلران _مهران نیز چاره اندیشی شود.

وی افزود: مسیر ایلام-بدره- دره شهر نیز از مسیرهای پرتردد و از مسیرهای اربعین نیز به شمار می رود و با پیگیری و اقدامات انجام شده روند آن رضایت بخش نیست.

علیزاده افزود: پل اصلی گاومیشان که بر اثر سیل ۹۸ تخریب شده از مطالبات اصلی مردم است و تسریع در احداث آن ضروری است.

نماینده مردم دهلران در مجلس ادامه داد: پروژه جاده چم سرخ که از سال ۸۱ شروع و دو بخش سراب میمه و زرین آباد را به مرکز شهرستان دهلران وصل می کند با توجه به اخذ ماده ۵۶،علاوه بر آن می طلبد تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر از طریق وزات راه و شهرسازی به آن تزریق یابد.

علیزاده تاکید کرد: آزاد راه زال چیلات با مشارکت بانک ها و بخش خصوصی و انعقاد تفاهم نامه لازم، نیازمند مصوبه دولت دارد که می طلبد وزارت راه به همراه وزارت اقتصاد این مهم را به انجام رساند.

نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام به تبیین ضرورت اتصال ایلام به شبکه ریلی از سمت اندیمشک-دهلران پرداخت و افزود: این مسیر در بحث جابه جایی مسافران و زوار به سمت مهران و هم چنین مسیر کریدور شمال غرب به جنوب بسیار حائز اهمیت است .

علیزاده در ادامه به موضوع عملیاتی شدن فرودگاه آبدانان اشاره کرد و گفت: مجوز های لازم آن اعم از مطالعات امکان سنجی شامل زیست محیطی،فنی و اقتصادی آن و همچنین مجوز آن از طریق ارتش جمهوری اسلامی اخذ که اعتبار لازم آن تامین شده و امیدواریم شش ماه دوم سال جاری عملیات آن در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: وزیر راه و شهرسازی دستور دادند سازمان هواپیمایی کشور مجوز پرواز را برای این فرودگاه صادر کند و شرکت فرودگاه ها نیز تجهیزات مورد نیاز را فراهم آورد.

کد خبر: ۲۳۶٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha