۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
درآمدهای گمرک یزد امسال به ۲۹۵ میلیارد تومان رسید

درآمدهای گمرک یزد امسال به ۲۹۵ میلیارد تومان رسید

یزد- مجموع درآمدهای گمرک یزد در چهار ماهه نخست سال جاری به ۲۹۵ میلیارد تومان رسید که شامل ۱۳۰ میلیارد تومان وجه نقد و ۱۶۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گمرک استان یزد، ۱۳۰ میلیارد تومان دریافت نقدی گمرک یزد به خزانه واریز شده است و نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۳۶ درصد رشد دارد.

گمرک یزد همچنین برای جبران کمبود نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی، فعالان اقتصادی مجاز و شرکت های دانش بنیان و نوآور بیش از ۱۶۵ میلیارد تومان ضمانت نامه بانکی به جای وجه نقد از واردکنندگان دریافت کرده است.

دریافت ضمانت نامه بانکی بخشی از تسهیلات گمرک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی مجاز است که طبق آن واردکنندگان می توانند کالای خود را با ارائه ضمانت نامه بانکی از گمرک ترخیص و حقوق و عوارض گمرکی را در پایان سال مالی پرداخت کنند.

همچنین در این مدت بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان درآمدهای استانی در گمرک یزد وصول شده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن ۲۷ درصد رشد دارد.

درآمدهای وصولی گمرک یزد در چهار ماهه ابتدایی سال جاری در ۱۹ ردیف درآمدی شامل حقوق ورودی کالاها، مالیات و عوارض گمرکی وصول شده است.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha