۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
رشد ۱۷ درصدی اشتغال پایدار در کشور
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد

رشد ۱۷ درصدی اشتغال پایدار در کشور

مرتضوی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خود را یار دوازدهم قالیبافان خواند و از خبرنگاران رسانه ها خواست وکیل مدافع اقشار زحمت کش قالیباف باشند.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی حین بازدید از خبرگزاری صداوسیما درپاسخ به اینکه چرا بیمه قالیبافان متوقف شده است، گفت: بیمه قالیبافان نیاز به بودجه دارد و نمایندگان مجلس باید به آن بودجه لازم را تخصیص دهند.

وی با اعلام اینکه در برخی سال‌های منابع لازم برای بیمه قالیبافان اختصاص داده شد، افزود: برخی سال‌ها هم بودجه‌ای برای این موضوع از سوی مجلس در نظر گرفته نشد و برای همین در سال‌های گذشته بیمه این افراد زحمت کش جامعه منظم ادامه پیدا نکرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص افرادی هم که در سال‌های قبل حق بیمه خود را پرداخت کردند، اما اکنون بیمه آن‌ها قطع شده، گفت: این موضوع را به عنوان یار دوازهم قالبافان پیگیری می‌کند، اما خبرنگاران رسانه ملی هم باید وکیل مدافع قالبافان باشند تا این افراد زودتر به حق و حقوق خود برسند.

مرتضوی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۲ گفت: تاکنون ۲۰ درصد از این افزایش مستمری پرداخت شده و بقیه هم پیگیری و به زودی پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه حمایت از اقشار آسیب پذیر کشور یکی از الویت‌های کاری دولت سیزدهم است، تاکید کرد: تمام تعداد مدد جویان تحت پوشش سازمان بهزیستی در دولت‌های گذشته یک میلیون نفر در کشور بوده است، اما در دولت سیزدهم حدود ۴۲۰ هزار نفر به مددجویان سازمان بهریستی اضافه شد. وی همچنین اقدامات صورت گرفته برای کاهش فقر مطلق در کشور را کم سابقه خواند و گفت: اگر فقر مطلق را غذا، پوشاک، درمان و سرپناه در نظر بگیریم، به ندرت می‌توان کسی را یافت که در این حد از رفاه را نداشته باشد.

مرتضوی رسانه ملی را یکی از عوامل اصلی جریان سازی برای از بین بردن فقر مطلق در کشور دانست و افزود: امسال بیش از ۲۹۰ هزار شعل در کشور ایجاد شده و این عدد تا پایان سال از یک میلیون نفر اشتغال می‌گذرد.

وی در پایان از رشد ۱۷ درصد اشتغال پایدار در کشور نیز خبرداد و گفت: درهفته‌های آینده خبرهای بهتری از اشتغالزایی و کاهش فقط منتشر خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۶٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha