۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
میزان عوارض خروج از کشور در مسیرهای اروند بررسی می‌شود| آمادگی اروند برای مدیریت کردن فرودگاه آبادان
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:

میزان عوارض خروج از کشور در مسیرهای اروند بررسی می‌شود| آمادگی اروند برای مدیریت کردن فرودگاه آبادان

آبادان- زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: میزان عوارض خروج از کشور در مسیرهای منطقه آزاد اروند بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی زارعی عصر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار که با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: در خصوص استقرار گمرک آن ظایفی که بر عهده سازمان منطقه آزاد اروند بود همچون احداث ساختمان و زیرساخت ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی افزود: سابق علیرغم پیشرفت ساختمان های مبادی اما گمرک همکاری نکرد. سال گذشته توافقنامه سه جانبه با وزارت اقتصاد، مجموعه گمرک و منطقه آزاد امضا شد و ۱۸ ماه مهلت داده شده بود که بر اساس آن تا پایان این مدت گمرک در مبادی خروجی مستقر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: گمرک الزاماتی را داشته و ما نیز اعلام آمادگی کامل کردیم و در حال همکاری کامل هستیم.

زارعی بیان کرد: متاسفانه علیرغم تاکیداتی که وزیر اقتصاد و همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد داشتند، گمرک ایران با ما همکاری نکرد ولی در حال پیگیری موضوع به صورت جدی هستیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا عوارض پلکانی خروج از کشور در منطقه آزاد اروند حذف می شود، توضیح داد: در حال توافق نهایی با پلیس گذرنامه هستیم و بعد از اربعین این موضوع نهایی خواهد شد و کارت‌ خوان‌های عوارض در مبانی خروجی مستقر می شود. پس از آن، هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص مبلغ این عوارض تصمیم گیری می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار بازار مبنی بر اینکه آیا فرودگاه بین‌المللی آبادان همچون کیش توسط سازمان منطقه آزاد اروند تملک می‌شود، گفت: طبق اختیارات ماده ۶۵ اعلام آمادگی کردیم و طی ماه‌های گذشته مذاکراتی داشتیم که مدیریت فرودگاه بین‌المللی آبادان را سازمان منطقه آزاد اروند بر عهده بگیرد.

زارعی با اشاره به افزایش پروازهای داخلی و برقراری پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی آبادان، تاکید کرد: به صورت جدی این موضوع را پیگیری کردیم تا در آینده نزدیک این اتفاق رقم بخورد.

کد خبر: ۲۳۶٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha